Cristin-resultat-ID: 1629178
Sist endret: 28. november 2018 18:00
NVI-rapporteringsår: 2018
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2018

Feedback from Digital Systems Used in Higher Education: An Inquiry into Triggered Emotions - Two Universal Design Oriented Solutions for a Better User Experience

Bidragsytere:
  • Diana Saplacan
  • Jo Herstad og
  • Zada Pajalic

Bok

Transforming our World Through Design, Diversity and Education
ISBN:
  • 978-1-61499-922-5

Utgiver

IOS Press
NVI-nivå 1

Serie

Studies in Health Technology and Informatics
ISSN 0926-9630
e-ISSN 1879-8365
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2018
Volum: 256
Hefte: 256
Sider: 421 - 430
ISBN:
  • 978-1-61499-922-5
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85055614683

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Informatikk og datateknikk
- Fagområde: Realfag og teknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Feedback from Digital Systems Used in Higher Education: An Inquiry into Triggered Emotions - Two Universal Design Oriented Solutions for a Better User Experience

Sammendrag

We illustrate in this paper some of the negative emotions experienced by students when interacting with digital systems in learning situations, where there is a lack of feedback, or the interaction with digital systems is faulty. The emotions are classified here as feelings of: neglection, frustration, uncertainty, need for confirmation, and discomfort. We proposed thereafter two solutions. The first solution focuses on the design of digital feedback from a system which should arouse positive emotions. We discuss this in relation to universal design principle 5, tolerance for error. The second solution we propose is to provide feedback mechanisms for user feedback (user input). This may be considered when the first solution is not possible.

Bidragsytere

Diana Saplacan

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Forskningsgruppen for design av informasjonssystemer ved Universitetet i Oslo

Jo Herstad

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Forskningsgruppen for design av informasjonssystemer ved Universitetet i Oslo

Zada Pajalic

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for sykepleie og helsefremmende arbeid ved OsloMet - storbyuniversitetet
1 - 3 av 3

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Transforming our World Through Design, Diversity and Education.

Craddock, Gerald; Doran, Cormac; McNutt, Larry; Rice, Dónal. 2018, IOS Press. Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1