Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1633131
Sist endret:
21. november 2018, 10:44
Resultat
Rapport
2018
Læringsmiljøprosjektet : Sluttrapport for evalueringen av Læringsmiljøprosjektet
Christian Wendelborg
Melina Røe
og
Trond Hallgeir Buland
Utgiver/serie
Utgiver/serie
Utgiver
NTNU Samfunnsforskning AS
Om resultatet
Om resultatet
Rapport
Publiseringsår: 2018
Antall sider: 68
ISBN: 978-82-7570-561-5
Open Access
Lenker
Lenker
ORIA
Søk i ORIA med 978-82-7570-561-5
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/11250/2574220
Klassifisering
Klassifisering
Vitenskapsdisipliner
Pedagogiske fag
Fagfelt (NPI)
Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk, bokmål
Tittel
Læringsmiljøprosjektet : Sluttrapport for evalueringen av Læringsmiljøprosjektet
Sammendrag
Læringsmiljøprosjektet var et prosjekt som skulle tilbys skoler med vedvarende høye mobbetall. Utdanningsdirektoratet fikk i oppdrag høsten 2013 å iverksette prosjektet i utvalgte kommuner. Hensikten med å identifisere disse var å tilby skolene og de respektive kommunene ekstra hjelp til å redusere mobbingen gjennom målrettede tiltak. Prosjektet gikk under navnet Læringsmiljøprosjektet, og Læringsmiljøsenteret ble tildelt en sentral rolle i veiledning av kommunene. NTNU Samfunnsforskning fikk i oppdrag fra Utdanningsdirektoratet å evaluere de kommunene som deltok i pulje 1, 2 og 3. Gjennom en rekke datainnsamlingsmetoder har vi skaffet informasjon om hvordan de ulike aktørene har erfart prosjektet og hvordan målene har blitt nådd.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Christian Wendelborg
Forfatter
ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS
Melina Røe
Forfatter
ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS
Trond Hallgeir Buland
Forfatter
ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS
1
-
3
av
3