Cristin-resultat-ID: 1633131
Sist endret: 21. november 2018, 10:44
Resultat
Rapport
2018

Læringsmiljøprosjektet : Sluttrapport for evalueringen av Læringsmiljøprosjektet

Bidragsytere:
  • Christian Wendelborg
  • Melina Røe og
  • Trond Hallgeir Buland

Utgiver/serie

Utgiver

NTNU Samfunnsforskning AS

Om resultatet

Rapport
Publiseringsår: 2018
Antall sider: 68
ISBN: 978-82-7570-561-5
Open Access

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Pedagogiske fag

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Læringsmiljøprosjektet : Sluttrapport for evalueringen av Læringsmiljøprosjektet

Sammendrag

Læringsmiljøprosjektet var et prosjekt som skulle tilbys skoler med vedvarende høye mobbetall. Utdanningsdirektoratet fikk i oppdrag høsten 2013 å iverksette prosjektet i utvalgte kommuner. Hensikten med å identifisere disse var å tilby skolene og de respektive kommunene ekstra hjelp til å redusere mobbingen gjennom målrettede tiltak. Prosjektet gikk under navnet Læringsmiljøprosjektet, og Læringsmiljøsenteret ble tildelt en sentral rolle i veiledning av kommunene. NTNU Samfunnsforskning fikk i oppdrag fra Utdanningsdirektoratet å evaluere de kommunene som deltok i pulje 1, 2 og 3. Gjennom en rekke datainnsamlingsmetoder har vi skaffet informasjon om hvordan de ulike aktørene har erfart prosjektet og hvordan målene har blitt nådd.

Bidragsytere

Christian Wendelborg

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS

Melina Røe

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS

Trond Hallgeir Buland

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS
1 - 3 av 3