Cristin-resultat-ID: 1652961
Sist endret: 10. januar 2019 09:25
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2018

Game experience preferences of people with chronic illnesses

Bidragsytere:
  • Stian Jessen
  • Jelena Mirkovic og
  • Marianne Westeng

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2018
Sider: 898 - 903
ISBN:
  • 978-1-4503-6437-9

Klassifisering

Emneord

Kronisk sykdom • EHelse • Brukermedvirkning i design • Mestring • Gamification

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Tverrfaglig naturvitenskap og medisin
- Fagområde: Realfag og teknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Game experience preferences of people with chronic illnesses

Sammendrag

To increase the adherence to eHealth and mHealth tools gameful designs are becoming commonplace, and to be successful, these designs need to both be suitable for and meet the needs and expectations of its users. As a group, people living with chronic illnesses has challenges not experienced by the general population. This study presents early findings from an activity in a co-design workshop, done with three different groups of chronic patients, investigating what games the participants like or dislike and what they find engaging and motivating when playing these.

Bidragsytere

Stian Jessen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Avdeling for Digital Helseforskning ved Oslo universitetssykehus HF

Jelena Mirkovic

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Avdeling for Digital Helseforskning ved Oslo universitetssykehus HF

Marianne Westeng

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Avdeling for Digital Helseforskning ved Oslo universitetssykehus HF
1 - 3 av 3

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

NordiCHI '18 - Proceedings of the 10th Nordic Conference on Human-Computer Interaction, Oslo, Norway — September 29 - October 03, 2018 .

Bratteteig, Tone; Sandnes, Frode Eika. 2018, Association for Computing Machinery (ACM). NTNU, UIOVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1