Cristin-resultat-ID: 1800794
Sist endret: 16. februar 2021 09:14
NVI-rapporteringsår: 2020
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2020

Mechanisms linking parental educational attainment with child ADHD, depression, and academic problems: a study of extended families in The Norwegian Mother, Father and Child Cohort Study

Bidragsytere:
  • Fartein Ask Torvik
  • Espen Moen Eilertsen
  • Tom A. McAdams
  • Kristin Gustavson
  • Henrik Daae Zachrisson
  • Ragnhild Eek Brandlistuen
  • mfl.

Tidsskrift

Journal of Child Psychology and Psychiatry
ISSN 0021-9630
e-ISSN 1469-7610
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2020
Volum: 61
Hefte: 9
Sider: 1009 - 1018
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85078671314

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Mechanisms linking parental educational attainment with child ADHD, depression, and academic problems: a study of extended families in The Norwegian Mother, Father and Child Cohort Study

Bidragsytere

Fartein Ask Torvik

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Psykologisk institutt ved Universitetet i Oslo
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Senter for fruktbarhet og helse ved Folkehelseinstituttet

Espen Moen Eilertsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Avdeling for psykiske lidelser ved Folkehelseinstituttet

Tom A. McAdams

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Psykologisk institutt ved Universitetet i Oslo
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved King's College London, University of London

Kristin Gustavson

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Psykologisk institutt ved Universitetet i Oslo
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Avdeling for psykiske lidelser ved Folkehelseinstituttet

Henrik Daae Zachrisson

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo
1 - 5 av 11 | Neste | Siste »