Cristin-resultat-ID: 1803716
Sist endret: 26. mars 2020, 13:57
Resultat
Rapport
2020

Opptak til høyere utdanning : En studie av konsekvensene av kvote og poengberegning med fokus på psykologi, medisin, jus og grunnskolelærerutdanning

Bidragsytere:
  • Elisabeth Hovdhaugen
  • Astrid Marie Jorde Sandsør
  • Ester Bøckmann og
  • Tone Cecilie Carlsten

Utgiver/serie

Utgiver

Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU

Serie

NIFU-rapport
ISSN 1892-2597

Om resultatet

Rapport
Publiseringsår: 2020
Hefte: 4
Antall sider: 153
ISBN: 978-82-327 0453-8

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Tverrfaglig samfunnsforskning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Opptak til høyere utdanning : En studie av konsekvensene av kvote og poengberegning med fokus på psykologi, medisin, jus og grunnskolelærerutdanning

Sammendrag

Denne rapporten tar for seg det norske opptakssystemet til høyere utdanning, og tar særlig for seg hvordan karakterer og tilleggspoeng virker inn på opptak. Fire fagområder har vært i fokus: profesjonsutdanning i medisin og psykologi, jus (rettsvitenskap) samt grunnskolelærer (GLU) 1-7. Rapporten er utarbeidet på oppdrag fra Kunnskapsdepartementet.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Elisabeth Hovdhaugen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
Aktiv cristin-person

Astrid Marie Jorde Sandsør

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
Aktiv cristin-person

Ester Bøckmann

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
Inaktiv cristin-person

Tone Cecilie Carlsten

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
1 - 4 av 4