Cristin-resultat-ID: 1808818
Sist endret: 21. september 2020, 13:50
NVI-rapporteringsår: 2020
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2020

Interdisciplinary primary school curriculum units for sustainable development

Bidragsytere:
  • Eli Munkebye
  • Eldri Scheie
  • Anja Gabrielsen
  • Arne N. Nikolaisen Jordet
  • Stig Misund
  • Tone Nergård
  • mfl.

Tidsskrift

Environmental Education Research
ISSN 1350-4622
e-ISSN 1469-5871
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2020
Volum: 26
Hefte: 6
Sider: 795 - 811
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85084118415

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Interdisciplinary primary school curriculum units for sustainable development

Sammendrag

Education for sustainable development (ESD) provides crucial opportunities for young people to be involved in complex sustainability issues. This study contributes to existing knowledge about primary school teachers’ approaches to ESD across a range of subjects. Norwegian schools can join the Sustainable Backpack programme (SBP), which supports teachers to develop projects that promote a holistic understanding of sustainable development across school subjects. The present study set out to examines teachers’ interdisciplinary approach to ESD and the SBP teachers’ perceptions of how their curriculum units promote environmental, social and economic dimensions of sustainable development. The study is a multi-case study, with curriculum units designed for students aged 10-13 years from 14 Norwegian schools. Content analysis suggest that the units used several subjects to ESD, but the teachers could have challenged the students’ reflection to a greater extent in terms of argumentation and critical thinking. The units succeeded to some extent in pursuing a holistic approach.

Bidragsytere

Eli Munkebye

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Eldri Scheie

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Naturfagsenteret ved Universitetet i Oslo

Anja Gabrielsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for matematikk og naturfag ved Universitetet i Sørøst-Norge

Arne N. Nikolaisen Jordet

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk ved lærerutdanningene ved Høgskolen i Innlandet

Stig Misund

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Lærerutdanning og pedagogikk campus Alta ved UiT Norges arktiske universitet
1 - 5 av 7 | Neste | Siste »