Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1817285
Sist endret:
28. september 2020, 09:09
Resultat
Vitenskapelig foredrag
2020
Teacher Quality: Emotional Support and Classroom Climate
Maximiliaan Willem Pierre Thijssen
Mari Rege
og
Oddny Judith Solheim
Presentasjon
Presentasjon
Navn på arrangementet: EALE | SOLE | AASLE World Conference
Sted: Virtual
Dato fra:
25. juni 2020
Dato til:
27. juni 2020
Arrangør:
Arrangørnavn: EALE, SOLE, and AASLE
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2020
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Teacher Quality: Emotional Support and Classroom Climate
Sammendrag
We leverage the as-good-as random assignment of children to classrooms in Norwegian primary schools to estimate the effect of teacher’s general capacity to form positive relationships on children’s performance in math and reading, as well as reader self-concept and interest in reading. While we find meaningful effects on math and reading interest, we lack the precision to infer effects on reading and self-concept in reading. Our findings have important implications for the value-added literature as we highlight part of what may explain the salient variation in teacher effectiveness and demonstrate the usefulness of so-far under-exploited measures of teacher quality.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Maximiliaan Willem Pierre Thijssen
Forfatter
ved Avdeling for samfunnsøkonomi og finans ved Universitetet i Stavanger
Mari Rege
Forfatter
Oddny Judith Solheim
Forfatter
ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger
1
-
3
av
3
Tilknyttede prosjekter
Tilknyttede prosjekter
Two Teachers in the Class: Increasing the Opportunities to Differentiate Literacy Instruction
Oddny Judith Solheim + 15 deltakere
Universitetet i Stavanger
168 resultater
Avsluttet prosjekt
1
-
1
av
1