Cristin-resultat-ID: 1819555
Sist endret: 20. juli 2020, 14:59
NVI-rapporteringsår: 2020
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2020

Can children's instructional gameplay activity be used as a predictive indicator of reading skills?

Bidragsytere:
  • Jennifer Marie Thomson
  • Njål Foldnes
  • Per Henning Uppstad
  • Morten Bergsten Njå
  • Oddny Judith Solheim og
  • Kjersti Lundetræ

Tidsskrift

Learning and Instruction
ISSN 0959-4752
e-ISSN 1873-3263
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2020
Volum: 68
Artikkelnummer: 101348
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85085046430

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Can children's instructional gameplay activity be used as a predictive indicator of reading skills?

Sammendrag

For children who may face reading difficulties, early intervention is a societal priority. However, early intervention requires early detection. While much research has approached the issue of identification through measuring component skills at single timepoints, an alternative is the utilisation of dynamic assessment. To this point, few initiatives have explored the potential for identification through progress data from play in digital literacy games. This study explored how well growth curves from progress data in a digital intervention can predict reading performance after gameplay compared to measuring component skills at a single timepoint (school entry). 137 six-year-old students played the digital Graphogame for 25 weeks. Latent growth curve analyses showed that variation in trajectories explained variation in literacy performance to a greater extent than risk status at school entry. Findings point to a potential for non-intrusive reading assessment in the application of a serious digital game in first grade.

Bidragsytere

Jennifer Marie Thomson

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved University of Sheffield
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Njål Foldnes

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Handelshøyskolen BI

Per Henning Uppstad

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Morten Bergsten Njå

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Oddny Judith Solheim

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger
1 - 5 av 6 | Neste | Siste »