Cristin-resultat-ID: 1826374
Sist endret: 10. februar 2021, 09:06
NVI-rapporteringsår: 2020
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2020

Mediating mechanisms of the incredible years teacher classroom management programme

Bidragsytere:
  • Håvard Horndalen Tveit
  • May Britt Drugli
  • Sturla Fossum
  • Bjørn Helge Handegård
  • Christian Kløckner og
  • Frode Stenseng

Tidsskrift

Frontiers in Psychology
ISSN 1664-1078
e-ISSN 1664-1078
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2020
Volum: 11
Sider: 1 - 10
Artikkelnummer: 555442
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85092443274

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Mediating mechanisms of the incredible years teacher classroom management programme

Sammendrag

This study examined whether, and the extent to which, the Incredible Years Teacher Classroom Management program predicted positive development of children’s emotional, behavioral, and social adjustment through changes in the child–teacher relationship. Using data from a longitudinal quasi-experimental intervention trial with a matched control condition, including 1,085 children (49.7% girls, meanage = 4.22 years; SDage = 0.88 years), the potential associations were tested by means of multilevel path modeling. The mediation model demonstrated that (1) children in the intervention condition achieved more favorable changes in the child–teacher relationship than the control condition; (2) changes in the child–teacher relationship were associated with changes in the target outcomes; and (3) the intervention effects were mediated via changes in the child–teacher relationship.

Bidragsytere

Håvard Horndalen Tveit

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for psykisk helse ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

May Britt Drugli

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning ved Høgskolen i Innlandet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved RKBU Midt-Norge - Regionalt kunnskapssenter for barn og unge - psykisk helse og barnevern ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Sturla Fossum

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Forskningsgruppe for barne- og familievern ved UiT Norges arktiske universitet

Bjørn Helge Handegård

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Forskningsgruppe for barne- og familievern ved UiT Norges arktiske universitet

Christian Andreas Nikolaus Klöckner

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Christian Kløckner
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for psykologi ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 5 av 6 | Neste | Siste »