Cristin-resultat-ID: 1836143
Sist endret: 22. desember 2020, 10:21
NVI-rapporteringsår: 2020
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2020

Kan ulik praktisering av reglene for skolestart bidra til å forklare kjønnsforskjellene i PIRLS-resultatene i Danmark og Norge?

Bidragsytere:
  • Egil Gabrielsen
  • Kjersti Lundetræ og
  • Jan Mejding

Tidsskrift

Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift
ISSN 1903-0002
e-ISSN 1903-6906
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2020
Volum: 57
Hefte: 3
Sider: 91 - 103

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Kan ulik praktisering av reglene for skolestart bidra til å forklare kjønnsforskjellene i PIRLS-resultatene i Danmark og Norge?

Bidragsytere

Egil Gabrielsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Kjersti Lundetræ

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking ved Universitetet i Stavanger

Jan Mejding

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Aarhus Universitet
1 - 3 av 3