Cristin-resultat-ID: 1866474
Sist endret: 27. september 2021, 12:44
NVI-rapporteringsår: 2021
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2021

How Green was Martin? An Ecocritical Analysis of Selected Luther texts in Search for an Ecotheology syllabus for a Theological Environmental Education

Bidragsytere:
  • Tom Sverre Tomren

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2021
Sider: 82 - 113
ISBN:
  • 9788293689119

Klassifisering

Emneord

Læring og undervisning • Martin Luther • Systematisk teologi, Etikk • Utdanning for bærekraftig utvikling • Økokritikk • Bibelteologi

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Teologi og religionsvitenskap
- Fagområde: Humaniora

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

How Green was Martin? An Ecocritical Analysis of Selected Luther texts in Search for an Ecotheology syllabus for a Theological Environmental Education

Sammendrag

in this articleTomren , presents an ecocritical analysis of well‑known texts in which Martin Luther describes the relationship between human nature and God. Using es‑ tablished ecocritical categories, he analyses Luther’s Large and Small Catechism and his Commentary on Genesis. Based on his analysis, Tomren argues that Luther probably cannot be referred to as ecocritical by the demands of contemporary Ecotheological standards, but his texts have certain quotes and reflections that may be interesting for those who wish to cite Luther in the current environmental discussions.

Bidragsytere

Tom Sverre Tomren

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag ved Høgskulen på Vestlandet
1 - 1 av 1

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Religion, Sustainability and Education pedagogy, perspectives, and praxis towards ecological sustainability.

Philip, Mary; Rimmer, Chad; Tomren, Tom Sverre. 2021, Embla Akademisk. WLU, LWF, HVLVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1