Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1894945
Sist endret:
25. mars 2021, 16:21
NVI-rapporteringsår:
2021
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2021
Civic and Citizenship Education: From Big Data to Transformative Education
Heidi Biseth
Bryony Hoskins
og
Lihong Huang
Bok
Bok
Northern Lights on Civic and Citizenship Education: A Cross-national Comparison of Nordic Data from ICCS
ISBN:
978-3-030-66788-7
Utgiver
Springer
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Serie
IEA Research for Education
ISSN 2366-1631
e-ISSN 2366-164X
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2021
Volum: 11
Hefte: -
Sider: 147 - 160
ISBN:
978-3-030-66788-7
Open Access
Lenker
Lenker
ORIA
Søk i ORIA med 978-3-030-66788-7
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/11250/3013583
Klassifisering
Klassifisering
Vitenskapsdisipliner
Andre pedagogiske fag
Emneord
Skole og demokrati • Demokratisk medborgerskap • Utdanning for bærekraftig utvikling
Fagfelt (NPI)
Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Civic and Citizenship Education: From Big Data to Transformative Education
Sammendrag
This chapter brings the results from the chapters in this book together to explore how civic and citizenship education can be or is relevant in a context beyond school. We have demonstrated that IEA’s International Civic and Citizenship Education Study (ICCS) provides results based on conventional understandings of democracy but also includes elements allowing us to address issues supporting the need for profound changes in education and, hence, relevant for both policymakers and practitioners working to make education relevant to the world the students are entering. To enable and support our young citizens in their civic actions in a rapidly changing world, we need transformative civic education. A Nordic lens on civic and citizenship education allows questions relevant for an advanced technological future and promoting civic engagement through education for environmental sustainability. How to measure and to teach civic and citizenship education is relevant to the extent that it is addressing the reality in which we live, the societal and environmental challenges we face.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Heidi Biseth
Forfatter
ved Institutt for kultur, religion og samfunnsfag ved Universitetet i Sørøst-Norge
Bryony Hoskins
Forfatter
ved University of Roehampton
Lihong Huang
Forfatter
ved Velferdsforskningsinstituttet NOVA ved OsloMet - storbyuniversitetet
1
-
3
av
3
Tilknyttede prosjekter
Tilknyttede prosjekter
Forskergruppe i samfunnsfagdidaktikk
Kristin Gregers Eriksen + 31 deltakere
Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap ved Universitetet i Sørøst-Norge
35 resultater
Aktivt prosjekt
1
-
1
av
1
Resultatet er en del av
Resultatet er en del av
Northern Lights on Civic and Citizenship Education: A Cross-national Comparison of Nordic Data from ICCS.
Biseth, Heidi; Hoskins, Bryony; Huang, Lihong. 2021, Springer. USN, UNIVROEHAM, OSLOMET
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1
-
1
av
1