Cristin-resultat-ID: 1907335
Sist endret: 30. september 2021, 12:42
NVI-rapporteringsår: 2021
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2021

Career Paths in Higher Music Education : Challenges for Gender Equality in the Arts

Bidragsytere:
  • Lilli Mittner og
  • Hilde Synnøve Blix

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2021
Sider: 180 - 196
ISBN:
  • 9780367481421

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Musikkvitenskap
- Fagområde: Humaniora

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Career Paths in Higher Music Education : Challenges for Gender Equality in the Arts

Sammendrag

International research on gender equality in academia focuses to a small extent on male dominance in artistic academic subjects. The present study is based on statistics from the Nordic Institute for Studies in Innovation, Research, and Education (NIFU), which indicates women’s and men's career development in Norwegian higher music education. The chapter analyzes data that shows the imbalanced gender distribution at six higher music education institutions in Norway, and discusses art-specific challenges with special focus on vertical and horizontal gender segregation in the field. The data, from 2009, 2014, and 2017, points at slow changes. More knowledge is needed about what the specific barriers are, and what measures may have a more sustainable effect on gender equality in academia and beyond.

Bidragsytere

Lilli Mittner

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Senter for kvinne- og kjønnsforskning ved UiT Norges arktiske universitet

Hilde Synnøve Blix

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Musikkonservatoriet ved UiT Norges arktiske universitet
1 - 2 av 2

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Gender Issues in Scandinavian Music Education: From Stereotypes to Multiple Possibilities.

Onsrud, Silje Valde; Blix, Hilde Synnøve; Vestad, Ingeborg Lunde. 2021, Routledge. HINN, UIT, HVLVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1