Cristin-resultat-ID: 1909237
Sist endret: 27. februar 2022, 13:06
NVI-rapporteringsår: 2021
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2021

Children’s temperament moderates the long-term effects of pedagogical practices in ECEC on children’s externalising problems

Bidragsytere:
  • Tiril Wilhelmsen
  • Ratib Lekhal
  • Nina Alexandersen
  • Ragnhild Eek Brandlistuen og
  • Mari Vaage Wang

Tidsskrift

European Early Childhood Education Research Journal
ISSN 1350-293X
e-ISSN 1752-1807
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2021
Trykket: 2021
Volum: 29
Hefte: 2
Sider: 206 - 223
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85103230994

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Children’s temperament moderates the long-term effects of pedagogical practices in ECEC on children’s externalising problems

Sammendrag

In this study, we explored how free play and scaffolding practices in Early Childhood Education and Care (ECEC) related to children’sexternalising problems both in ECEC and later in school.Furthermore, we aimed to reduce the knowledge gap of whether these relations depended on children’s differences in emotional temperament. We used structural equation modelling to analysedata from 7421 children from the Norwegian Mother, Father an dChild Cohort Study. Results indicated that more free playassociated with less externalising problems in ECEC for children ingeneral. For children with higher emotionality, more free playrelated to increased externalising problems in school. Scaffoldingin ECEC was not associated with externalising problems, butmoderated the longitudinal association of free play for children with higher emotionality. All children benefited from free play in ECEC for their concurrent mental health. However, for childrenwith higher emotionality, more free play in ECEC might be a riskfactor for reduced mental health in school, where there is lessfree play than in ECEC. More scaffolding in combination with freeplay in ECEC can reduce this risk. Further research should addressthe content of play and scaffolding practices in more detail.

Bidragsytere

Tiril Wilhelmsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Avdeling for barns helse og utvikling ved Folkehelseinstituttet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Psykologisk institutt ved Universitetet i Oslo

Ratib Lekhal

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for kommunikasjon og kultur ved Handelshøyskolen BI
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo

Nina Alexandersen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Psykologisk institutt ved Universitetet i Oslo
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Avdeling for barns helse og utvikling ved Folkehelseinstituttet

Ragnhild Eek Brandlistuen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Avdeling for barns helse og utvikling ved Folkehelseinstituttet

Mari Vaage Wang

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Avdeling for barns helse og utvikling ved Folkehelseinstituttet
1 - 5 av 5