Cristin-resultat-ID: 1910364
Sist endret: 3. februar 2022, 16:12
NVI-rapporteringsår: 2021
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2021

Preceptorship of clinical learning in nursing homes – A qualitative study of influences of an interprofessional team intervention

Bidragsytere:
  • Vera Louise Sørø
  • Bjørg Aglen
  • Arne Orvik
  • Sylvia Søderstrøm og
  • Gørill Haugan

Tidsskrift

Nurse Education Today
ISSN 0260-6917
e-ISSN 1532-2793
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2021
Volum: 104
Artikkelnummer: 104986
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85108740629

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Preceptorship of clinical learning in nursing homes – A qualitative study of influences of an interprofessional team intervention

Sammendrag

Abstract This study aimed to explore the influences of an interprofessional preceptor-team intervention (IPPT) on interprofessional collaboration, preceptors' role, confidence, and motivation to precept health care students (nursing, physiotherapy) and apprentices in a Norwegian nursing home. Methods Qualitative data were collected by two focus group discussions: possible gains and pitfalls of the IPPT-intervention were focused. The group-discussions were tape-recorded, transcribed verbatim and analysed by means of qualitative content analysis. Findings The IPPT-intervention influenced positively on preceptors' confidence and motivation to work as a preceptor and facilitated interprofessional collaboration between the health professionals. The preceptors' role in the ward became clearer and more visible to the peers. Perceived lack of time, a heavy workload, the ward hierarchy, and lack of managerial support were key barriers for preceptorship. Conclusions To enhance preceptors' work and thus student's learning, the ward hierarchy should be limited and interprofessional collaboration further developed. Enhanced visibility and acknowledgement of the preceptors' role and increased managerial support can reduce barriers for preceptorship.

Bidragsytere

Vera Louise Sørø

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for samfunnsmedisin og sykepleie ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bjørg Synøve Aglen

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Bjørg Aglen
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for samfunnsmedisin og sykepleie ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Arne Orvik

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for helsevitenskap Ålesund ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Sylvia Søderstrøm

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for nevromedisin og bevegelsesvitenskap ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Aktiv cristin-person

Gørill Haugan

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for samfunnsmedisin og sykepleie ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for sykepleie og helsevitenskap ved Nord universitet
1 - 5 av 5