Cristin-resultat-ID: 1943789
Sist endret: 8. november 2021, 19:50
Resultat
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2022

Lived democracy in education. Young citizens' democratic lives in kindergarten, school and higher education

Bidragsytere:
  • Rune Herheim
  • Tobias Christoph Werler og
  • Kjellrun Hiis Hauge

Utgiver/serie

Utgiver

Routledge
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Publiseringsår: 2022
Antall sider: 210
ISBN: 9780367542160

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Lived democracy in education. Young citizens' democratic lives in kindergarten, school and higher education

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Rune Herheim

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet

Tobias Christoph Werler

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag ved Høgskulen på Vestlandet

Kjellrun Hiis Hauge

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett ved Høgskulen på Vestlandet
1 - 3 av 3

Kapitler/Artikler Kapitler/Artikler

Potentials for critical reflections on climate change figures.

Hauge, Kjellrun Hiis; Gøtze, Peter; Hansen, Ragnhild; Steffensen, Lisa. 2022, Routledge. KU, HVLVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Young children’s lived democracy: How can children’s democratic participation be conceptualised as more than socialisation?

Grindheim, Liv Torunn. 2022, Routledge. HVLVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Lived Democracy in the Classroom: Student views on risks and benefits related to oil exploitation in Lofoten.

Breivega, Kjersti Maria Rongen; Hauge, Kjellrun Hiis; Tjomsland, Marit. 2022, Routledge. HVLVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Introduction: Exploring and defining lived democracy in education.

Werler, Tobias Christoph; Herheim, Rune. 2022, Routledge. HVLVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

The zone of proximal Development: democratic argumentation and agency.

Abtahi, Yasmine; Herheim, Rune. 2022, Routledge. USN, HVLVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 5 av 12 | Neste | Siste »