Cristin-resultat-ID: 1947571
Sist endret: 4. november 2021, 16:40
Resultat
Rapport
2021

Mønsterklasserom levert som tjeneste - Tilrettelegging i skolen for barn med hørselshemming

Bidragsytere:
  • Kristine Holbø
  • Anne Carlijn Vis
  • Tore Christian B Storholmen og
  • Halvard Høilund-Kaupang

Utgiver/serie

Utgiver

SINTEF

Serie

SINTEF Rapport
ISSN 1504-9795

Om resultatet

Rapport
Publiseringsår: 2021
Hefte: 2021:00193
Antall sider: 18
ISBN: 978-82-14-06473-5
Open Access

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Mønsterklasserom levert som tjeneste - Tilrettelegging i skolen for barn med hørselshemming

Sammendrag

Hovedmålet med prosjektet har vært å utvikle et forslag til en helhetlig tjeneste for å tilpasse og gjennomføre tiltak for elever med nedsatt hørsel, som grunnlag for videre tjenesteinnovasjon. Prosjektet har kartlagt hvordan skoler jobber med tiltak i dag, og identifisert et behov for å kartlegge, planlegge og gjennomføre akustiske, teknologiske og pedagogiske tiltak i sammenheng. Formålet med det foreslåtte tjenesteforløpet er en tjeneste som setter skoleledere, lærere og andre interessenter bedre i stand til å bruke tilgjengelig kunnskap og veiledere for å planlegge og gjennomføre tilrettelegging. Prosjektet foreslår en tjeneste som er basert på følgende tre hovedgrep: A. Et tjenesteforløp som bidrar til at aktiviteter gjennomføres i rett tid og med rett kompetanse. B. En nettside som formilder tjenesteforløpet, og inneholder støtteverktøy for prosessen. C. En Hørselskoordinator som sørger for at aktivitetene gjennomføres i tråd med behovene til hvert enkelt barn.

Bidragsytere

Kristine Holbø

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Helse ved SINTEF AS

Anne Carlijn Vis

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Helse ved SINTEF AS

Tore Christian B Storholmen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Helse ved SINTEF AS

Halvard Høilund-Kaupang

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for bygg- og energiteknikk ved OsloMet - storbyuniversitetet
1 - 4 av 4