Cristin-resultat-ID: 1949452
Sist endret: 3. desember 2021, 11:45
NVI-rapporteringsår: 2021
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2021

Global Shipping Emissions from a Well-to-Wake Perspective: The MariTEAM Model

Bidragsytere:
  • Diogo Kramel
  • Helene Muri
  • YoungRong Kim
  • Radek Lonka
  • Jørgen Bremnes Nielsen
  • Anna L. Ringvold
  • mfl.

Tidsskrift

Environmental Science and Technology
ISSN 0013-936X
e-ISSN 1520-5851
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2021
Publisert online: 2021
Volum: 55
Hefte: 22
Sider: 15040 - 15050
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85118796028

Klassifisering

Emneord

Skipsutslipp • Livsløpsanalyse

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Global Shipping Emissions from a Well-to-Wake Perspective: The MariTEAM Model

Sammendrag

Improving the robustness of maritime emission inventories is important to ensure we fully understand the point of embarkment for transformation pathways of the sector toward the 1.5 and 2°C targets. A bottom-up assessment of emissions of greenhouse gases and aerosols from the maritime sector is presented, accounting for the emissions from fuel production and processing, resulting in a complete “well-to-wake” geospatial inventory. This high-resolution inventory is developed through the use of the state-of-the-art data-driven MariTEAM model, which combines ship technical specifications, ship location data, and historical weather data. The CO2 emissions for 2017 amount to 943 million tonnes, which is 11% lower than the fourth International Maritime Organization’s greenhouse gas study for the same year, while larger discrepancies have been found across ship segments. If fuel production is accounted for when developing shipping inventories, total CO2 emissions reported could increase by 11%. In addition to fuel production, effects of weather and heavy traffic regions were found to significantly impact emissions at global and regional levels. The global annual efficiency for different fuels and ship segments in approximated operational conditions were also investigated, indicating the need for more holistic metrics than current ones when seeking appropriate solutions aiming at reducing emissions.

Bidragsytere

Diogo Kramel

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for energi- og prosessteknikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Aktiv cristin-person

Helene Østlie Muri

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Helene Muri
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for energi- og prosessteknikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Youngrong Kim

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som YoungRong Kim
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for marin teknikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Radek Lonka

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for energi- og prosessteknikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Jørgen Bremnes Nielsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Energi og transport ved SINTEF Ocean
1 - 5 av 9 | Neste | Siste »