Cristin-resultat-ID: 1950855
Sist endret: 3. november 2021, 09:42
NVI-rapporteringsår: 2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022

Preservice teacher perspectives on teaching controversial political issues in multicultural classrooms in Norway and South Africa

Bidragsytere:
  • Bodil Elise Ravneberg og
  • Toril Eskeland Rangnes

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Antall sider: 12
ISBN:
  • 9780367542160

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Preservice teacher perspectives on teaching controversial political issues in multicultural classrooms in Norway and South Africa

Sammendrag

This chapter focuses on how Norwegian preservice teachers (PTs) reflect upon their responsibility for democratic education after their teaching practicum, first in Norway and then in South Africa. They reflected in particular upon racism and apartheid as controversial political issues to be avoided in classrooms. The chapter discusses the relevance of the concept of communities of disagreement in light of theories on multiculturalism, such as different forms of power. It concludes that orchestrating sensitive disagreements in educational settings is a challenge for PTs, and calls for teacher educators to take responsibility for a more thorough provision of political education.

Bidragsytere

Bodil Elise Ravneberg

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag ved Høgskulen på Vestlandet
Aktiv cristin-person

Toril Eskeland Rangnes

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for real-, praktisk-estetiske, samfunns- og religionsfag ved Høgskolen i Østfold
1 - 2 av 2

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Lived democracy in education. Young citizens' democratic lives in kindergarten, school and higher education.

Herheim, Rune; Werler, Tobias Christoph; Hauge, Kjellrun Hiis. 2022, Routledge. HVLVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1