Cristin-resultat-ID: 1996907
Sist endret: 2. august 2022, 14:09
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2022

Branding Nordic Seaweed: An Applied Multimodal Perspective

Bidragsytere:
  • Cheryl Marie Cordeiro
  • Themistoklis Altintzoglou
  • Guro Helgesdotter Rognså og
  • Florent Govaerts

Tidsskrift

ABAC Journal
ISSN 0858-0855

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2022
Publisert online: 2022
Volum: 42
Hefte: 1
Sider: 96 - 120
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85125062100

Klassifisering

Emneord

Seaweed • Branding • Seafood

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Branding Nordic Seaweed: An Applied Multimodal Perspective

Sammendrag

Developments in digital infrastructure in the past decade have allowed new marketing channels and opportunities for small medium enterprises (SME). This study was designed to illustrate how a multimodal analysis approach can be used to study how Nordic seaweed SMEs use a web-based presence to brand and position their products and services. The study provides an investigation and description of how Nordic seaweed SMEs reach their consumers through multimodal channels of communication, taking an active role in educating their consumers about regenerative seaweed harvesting and concepts of ‘slow living’. The findings indicate that SME owners communicate at several target consumer levels, including taking on a public educator role, to help consumers make sustainable food choices towards a more environmentally sustainable diet for the future.

Bidragsytere

Cheryl Marie Cordeiro

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Markedsforskning ved NOFIMA

Themistoklis Altintzoglou

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Markedsforskning ved NOFIMA

Guro Helgesdotter Rognså

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Diverse norske bedrifter og organisasjoner

Florent Govaerts

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi ved UiT Norges arktiske universitet
1 - 4 av 4