Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
1996907
Sist endret:
2. august 2022, 14:09
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2022
Branding Nordic Seaweed: An Applied Multimodal Perspective
Cheryl Marie Cordeiro
Themistoklis Altintzoglou
Guro Helgesdotter Rognså
og
Florent Govaerts
Tidsskrift
Tidsskrift
ABAC Journal
ISSN 0858-0855
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2022
Publisert online: 2022
Volum: 42
Hefte: 1
Sider: 96 - 120
Open Access
Lenker
Lenker
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/11250/2976839
Importkilder
Importkilder
Scopus-ID: 2-s2.0-85125062100
Klassifisering
Klassifisering
Emneord
Seaweed • Branding • Seafood
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Branding Nordic Seaweed: An Applied Multimodal Perspective
Sammendrag
Developments in digital infrastructure in the past decade have allowed new marketing channels and opportunities for small medium enterprises (SME). This study was designed to illustrate how a multimodal analysis approach can be used to study how Nordic seaweed SMEs use a web-based presence to brand and position their products and services. The study provides an investigation and description of how Nordic seaweed SMEs reach their consumers through multimodal channels of communication, taking an active role in educating their consumers about regenerative seaweed harvesting and concepts of ‘slow living’. The findings indicate that SME owners communicate at several target consumer levels, including taking on a public educator role, to help consumers make sustainable food choices towards a more environmentally sustainable diet for the future.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Cheryl Marie Cordeiro
Forfatter
ved Markedsforskning ved NOFIMA
Themistoklis Altintzoglou
Forfatter
ved Markedsforskning ved NOFIMA
Guro Helgesdotter Rognså
Forfatter
ved Diverse norske bedrifter og organisasjoner
Florent Govaerts
Forfatter
ved Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi ved UiT Norges arktiske universitet
1
-
4
av
4