Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2018822
Sist endret:
25. januar 2023, 14:10
NVI-rapporteringsår:
2022
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2022
Nested identities and identification in higher education institutions—the role of organizational and academic identities
Siri Brorstad Borlaug
Silje Maria Tellmann
og
Agnete Vabø
Tidsskrift
Tidsskrift
Higher Education
ISSN 0018-1560
e-ISSN 1573-174X
NVI-nivå 2
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2022
Publisert online: 2022
Open Access
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.1007/s10734-022-00837-5
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/10852/94896
Importkilder
Importkilder
Scopus-ID: 2-s2.0-85128460327
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Nested identities and identification in higher education institutions—the role of organizational and academic identities
Sammendrag
Academic staff hold multiple identities by relating to the organization and to their profession. Merging higher education institutions involves organizational changes which may impact identities of academic staff. This paper studies potential impacts on staff perceptions of their organizational and academic identities through a 2-year in-depth study of a merger between a large university and three university colleges in Norway. We find that academics have multiple nested identities and engage in identification at different levels. While they may identify with the new organization, they may simultaneously experience tensions and pressures on their academic identity, or they may have strong academic identity and low identification with the new organization. Moreover, space to develop local accommodations in the new organization and access to symbolic resources plays significant roles in the identification processes.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Siri Brorstad Borlaug
Forfatter
ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
Silje Maria Tellmann
Forfatter
ved Senter for teknologi, innovasjon og kultur ved Universitetet i Oslo
Agnete Vabø
Forfatter
ved Offentlig administrasjon og styring ved OsloMet - storbyuniversitetet
Forfatter
ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
1
-
3
av
3