Cristin-resultat-ID: 2018822
Sist endret: 25. januar 2023, 14:10
NVI-rapporteringsår: 2022
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2022

Nested identities and identification in higher education institutions—the role of organizational and academic identities

Bidragsytere:
  • Siri Brorstad Borlaug
  • Silje Maria Tellmann og
  • Agnete Vabø

Tidsskrift

Higher Education
ISSN 0018-1560
e-ISSN 1573-174X
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2022
Publisert online: 2022
Open Access

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-85128460327

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Nested identities and identification in higher education institutions—the role of organizational and academic identities

Sammendrag

Academic staff hold multiple identities by relating to the organization and to their profession. Merging higher education institutions involves organizational changes which may impact identities of academic staff. This paper studies potential impacts on staff perceptions of their organizational and academic identities through a 2-year in-depth study of a merger between a large university and three university colleges in Norway. We find that academics have multiple nested identities and engage in identification at different levels. While they may identify with the new organization, they may simultaneously experience tensions and pressures on their academic identity, or they may have strong academic identity and low identification with the new organization. Moreover, space to develop local accommodations in the new organization and access to symbolic resources plays significant roles in the identification processes.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Siri Brorstad Borlaug

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
Aktiv cristin-person

Silje Maria Tellmann

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Senter for teknologi, innovasjon og kultur ved Universitetet i Oslo

Agnete Vabø

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Offentlig administrasjon og styring ved OsloMet - storbyuniversitetet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
1 - 3 av 3