Cristin-resultat-ID: 2040970
Sist endret: 9. november 2022, 15:06
NVI-rapporteringsår: 2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022

Creating vignettes for a Robot-Supported Education Solution for Children with Autism Spectrum Disorder

Bidragsytere:
  • Trenton Schulz og
  • Kristin Skeide Fuglerud

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Hefte: 13258
Sider: 323 - 331
ISBN:
  • 978-3-031-06242-1

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Tverrfaglig teknologi
- Fagområde: Realfag og teknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Creating vignettes for a Robot-Supported Education Solution for Children with Autism Spectrum Disorder

Sammendrag

As part of the work in developing a robotic toolkit to help children with ASD develop their social and communication skills, we have adapted a method for creating vignettes that has been fruitful in other studies. We present a brief background of earlier work that has been done with robots and children with ASD, the idea behind our toolkit, and how we have involved the different stakeholders so far. We then present our updated method for creating vignettes and how we plan to run our workshops. We close with discussing some current challenges and next steps.

Bidragsytere

Trenton Schulz

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved IKT Forskning ved Norsk Regnesentral
Aktiv cristin-person

Kristin Skeide Fuglerud

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved IKT Forskning ved Norsk Regnesentral
1 - 2 av 2

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

1 - 1 av 1