Cristin-resultat-ID: 2041345
Sist endret: 5. august 2022, 10:42
NVI-rapporteringsår: 2022
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2022

Using Minecraft as an educational tool for supporting collaboration as a 21st century skill

Bidragsytere:
  • Renate Andersen og
  • Mikkel Bertram Rustad

Tidsskrift

Computers & Education Open (CAEO)
e-ISSN 2666-5573
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2022
Open Access

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Using Minecraft as an educational tool for supporting collaboration as a 21st century skill

Sammendrag

Highlights • Using Minecraft as an educational tool in math classes facilitated collaborative learning processes. • Using Minecraft in math classes enabled development of 21st century skills. • We combine social network analysis (SNA) and interaction analysis (IA) as a research methodology for analyzing the use of Minecraft for learning subject-specific skills.

Bidragsytere

Renate Andersen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet

Mikkel Bertram Rustad

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet
1 - 2 av 2