Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2041345
Sist endret:
5. august 2022, 10:42
NVI-rapporteringsår:
2022
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2022
Using Minecraft as an educational tool for supporting collaboration as a 21st century skill
Renate Andersen
og
Mikkel Bertram Rustad
Tidsskrift
Tidsskrift
Computers & Education Open (CAEO)
e-ISSN 2666-5573
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2022
Open Access
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.1016/j.caeo.2022.100094
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Using Minecraft as an educational tool for supporting collaboration as a 21st century skill
Sammendrag
Highlights • Using Minecraft as an educational tool in math classes facilitated collaborative learning processes. • Using Minecraft in math classes enabled development of 21st century skills. • We combine social network analysis (SNA) and interaction analysis (IA) as a research methodology for analyzing the use of Minecraft for learning subject-specific skills.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Renate Andersen
Forfatter
ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet
Mikkel Bertram Rustad
Forfatter
ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet
1
-
2
av
2