Cristin-resultat-ID: 2087415
Sist endret: 14. februar 2023, 13:42
NVI-rapporteringsår: 2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022

Evidence-Based Policymaking in Nordic Countries: Different Settings, Different Practices?

Bidragsytere:
  • Chanwoong Baek
  • Dijana Tiplic-Lunde og
  • Íris Santos

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Sider: 253 - 280
ISBN:
  • 978-3-030-91959-7

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Evidence-Based Policymaking in Nordic Countries: Different Settings, Different Practices?

Sammendrag

This chapter examines the practice of evidence-based policymaking in five Nordic countries. By comparing the references that national policy actors have utilized in their policy documents to evidentiate policy ideas and recommendations, it draws attention to the contextual factors that shape each country’s practice of evidence-based policymaking. The results illustrate that all five Nordic countries actively use evidence to support and legitimate their policy proposals; however, their utilization varies by (1) institutionalized forms of policymaking system, (2) degree of self-referentiality, and (3) type of reform. This comparative study offers timely reflections on how the discourse of evidence-based policymaking is interpreted and adapted differently across countries.

Bidragsytere

Chanwoong Baek

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo

Dijana Tiplic-Lunde

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo

Íris Santos

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Tampereen yliopisto / Tammerfors universitet
1 - 3 av 3

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Evidence and Expertise in Nordic Education Policy. A comparative Network Analysis.

Karseth, Berit; Sivesind, Kirsten; Steiner-Khamsi, Gita. 2022, Palgrave Macmillan. UIOVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1