Cristin-resultat-ID: 530984
Sist endret: 24. mars 2011, 13:35
Resultat
Short communication
2010

Ny Lærerutdanning kan skape umotiverte lærere og elever

Bidragsytere:
  • Tone Stangeland
  • Mette Bøe Lyngstad og
  • Bjørn Konrad Rasmussen

Tidsskrift

DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift
ISSN 0332-5296
e-ISSN 2535-4310
NVI-nivå 1

Om resultatet

Short communication
Publiseringsår: 2010
Volum: 47
Hefte: 1
Sider: 28 - 30

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Ny Lærerutdanning kan skape umotiverte lærere og elever

Sammendrag

Lærerutdanningen må selvsagt utdanne lærere både i kunstfagene og gjennom kunstfagene! Vi lever i et mediesamfunn, barn lærer daglig gjennom fiktive og symbolske medier, på tross av skolens snevre ver- balspråklige kompetanse. Vi får aldri tatt helt grep om barns kulturelle og sosiale utvikling uten å anvende de estetiske og kollektive medier. Dramafaget og andre kunstdidaktiske disipliner skal selvsagt ha en forplik- tende plassering i den nye lærerutdanningen på nasjo- nalt nivå. En ny skole trenger nye utdanningsstruktu- rer, ikke sterkere hensyn til gamle mønstre.

Bidragsytere

Tone Stangeland

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for kunstfag ved Høgskulen på Vestlandet

Mette Bøe Lyngstad

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for kunstfag ved Høgskulen på Vestlandet
Aktiv cristin-person

Bjørn Konrad Rasmussen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for kunst- og medievitenskap ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 3 av 3