Cristin-resultat-ID: 601748
Sist endret: 18. februar 2019 11:19
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2008

Pedagogical considerations in developing an online tutorial in information literacy

Bidragsytere:
  • Therese Skagen
  • Maria-Carme Torras
  • Solveig Kavli
  • Susanne Mikki
  • Sissel Hafstad og
  • Irene Hunskår

Tidsskrift

Communications in information literacy
ISSN 1933-5954
e-ISSN 1933-5954
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2008
Volum: 2
Hefte: 2
Sider: 84 - 98
Open Access

Importkilder

ForskDok-ID: r09020242

Klassifisering

Emneord

Informasjonskompetanse • Utdanning

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Pedagogical considerations in developing an online tutorial in information literacy

Sammendrag

The article discusses the pedagogical background on which the design of the online tutorial Søk & Skriv ('Search and Write') is based. The tutorial Søk & Skriv is specially designed for distance learning students, but can also be used by students on campus. Søk & Skriv aims at increasing students' information and digital literacy with the ultimate goal of empowering them to gradually become legitimate members of the academic community, as well as lifelong learners. Further, the tutorial sets out to make a contribution to the pedagogical development of user education at the academic library.The article shows how a general didactical model, namely the didactical relationship model (Hiim & Hippe, 1998), has been applied to enrich information literacy education practice, and in this case specifically, to enrich the design of online education.

Bidragsytere

Therese Skagen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Universitetet i Bergen

Maria-Carme Torras

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Universitetet i Bergen

Solveig Kavli

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Universitetet i Bergen
Aktiv cristin-person

Susanne Mikki

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Universitetet i Bergen

Sissel Hafstad

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Norges Handelshøyskole
1 - 5 av 6 | Neste | Siste »