Cristin-resultat-ID: 621851
Sist endret: 7. februar 2003, 00:00
Resultat
Vitenskapelig foredrag
2000

Religious Education in a multi-faith society, the Norwegian approach

Bidragsytere:
  • Kari Flornes

Presentasjon

Navn på arrangementet: Research Seminar in Religious Education
Sted: School of Education, Birmingham University
Dato fra: 10. oktober 2000
Dato til: 10. oktober 2000

Om resultatet

Vitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2000

Importkilder

ForskDok-ID: r03011048

Klassifisering

Emneord

Norge • Education

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Religious Education in a multi-faith society, the Norwegian approach

Sammendrag

The Reform of 1997 in the compulsory school system in Norway introduced a RE curriculum from a multi-faith perspective. This reform entailed a reform in initial teacher, implemented in 1998 as a compulsory subject for all students. New didactical approaches and ways of work had to be implemented and developed.

Bidragsytere

Kari Flornes

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett ved Høgskulen på Vestlandet
1 - 1 av 1