Cristin-resultat-ID: 783869
Sist endret: 12. august 2011, 13:08
Resultat
Poster
2010

Tydelige læringsmål, læringsstrategier og vurdering for læring i matematikk på barneskolen

Bidragsytere:
  • Bjarte Rom

Presentasjon

Navn på arrangementet: Fagdag for praksislærere
Sted: Hamar
Dato fra: 26. oktober 2010
Dato til: 26. oktober 2010

Om resultatet

Poster
Publiseringsår: 2010

Importkilder

ForskDok-ID: r11009045

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Tydelige læringsmål, læringsstrategier og vurdering for læring i matematikk på barneskolen

Sammendrag

I dette foredraget ble det presentert erfaringer fra et praksisnært forskningsprosjekt i matematikk ved Fjellfoten ungdomsskole i Nes, Akershus. Sentralt i foredraget var hvordan man kan lage et helhetlig undervisningsopplegg i matematikk på barnetrinnet som har tydelige læringsmål, læringsstrategier og vurdering for læring som basis. Det fokuseres spesielt på hvordan læringsstrategiene ferdighet, kontroll og utdyping kan anvendes i matematikk, og konkrete eksempler fra mellomtrinnet ble presentert.

Bidragsytere

Bjarte Rom

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for matematikk, naturfag og kroppsøving ved Høgskolen i Innlandet
1 - 1 av 1