Cristin-resultat-ID: 854485
Sist endret: 28. august 2012, 11:00
NVI-rapporteringsår: 2008
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2008

Customer costs related to interruptions and voltage problems: Methodology and results

Bidragsytere:
  • Gerd Kjølle
  • Knut Samdal
  • Balbir Singh og
  • Olav A. Kvitastein

Tidsskrift

IEEE Transactions on Power Systems
ISSN 0885-8950
e-ISSN 1558-0679
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2008
Volum: 23
Hefte: 3
Sider: 1030 - 1038

Importkilder

Scopus-ID: 2-s2.0-49249123191
Isi-ID: 000258032200023

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Customer costs related to interruptions and voltage problems: Methodology and results

Sammendrag

This paper presents the methodology and main results of the most recent Norwegian customer survey on consumer valuation of interruptions and voltage problems. The survey provided cost estimates that have been incorporated in the quality of supply regulation, in terms of the cost of energy not supplied. The data collected are also useful for different tasks related to value-based planning and operation of the electric power system. A combination of direct worth (DW) and willingness to pay (WTP) was used in the survey. The DW approach yielded significantly larger cost estimates than the WTP. The ratio of DW/WTP cost estimates varies in the order of 2-12 depending on customer group. There has been a real increase in the customers' costs since the 1991 survey for all groups and particularly for the agricultural group.

Bidragsytere

Gerd Hovin Kjølle

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Gerd Kjølle
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved SINTEF Energi AS

Knut Samdal

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved SINTEF Energi AS

Balbir Singh

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved NORAD-Direktoratet for utviklingssamarbeid

Olav Andreas Kvitastein

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Olav A. Kvitastein
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for strategi og ledelse ved Norges Handelshøyskole
1 - 4 av 4