Cristin-person-ID: 27302
Person

Aktiv cristin-person Svein Arne Sikko

  • Stilling:
    Førsteamanuensis
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Klassifisering

Emneord

Utforskende arbeidsmåter • Matematisk literacy • Lesson design study • Algebraisk tenkning • Profesjonsutvikling • Algebra • Lærerutdanning • Matematikkdidaktikkk • Matematikkens historie • Inquiry-basert • Matematikk

Resultater Resultater

Combining the inquiry-based learning and critical thinking frameworks for interpreting the processes of teachers’ inquiry into teaching through lesson study .

Sikko, Svein Arne; Ding, Liping. 2023, European Society for Research in Mathematics Education. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Examining the role of facilitators in the context of planning an inquiry-based mathematics lesson.

Ding, Liping; Sikko, Svein Arne; Skott, Charlotte Krog. 2023, UCSJ, NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

The Understanding of Effective Professional Development of Mathematics Teachers According to South Sudan School Context.

Soforon, Oduho George Ben; Sikko, Svein Arne; Tesfamicael, Solomon A.. 2023, Education Sciences. NTNU, JUBAUNIVitenskapelig artikkel

The Understanding of Professional Development of Mathematics Teachers According to South Sudan School Context.

Soforon, Oduho George Ben; Tesfamicael, Solomon A.; Sikko, Svein Arne. 2022, The Second International Conference on Science and Mathematics Education. NTNUVitenskapelig foredrag

Co-learning in an IBL-inspired PD session on programming.

Grimeland, Benedikte; Skartsæterhagen, Øystein I; Sikko, Svein Arne. 2022, European Society for Research in Mathematics Education. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 5 av 97 | Neste | Siste »