Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Cristin-person-ID:
40621
Person
Heidi Brøseth
Førsteamanuensis
ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Kontaktinformasjon
Kontaktinformasjon
www.ntnu.no/ansatte/heidi.brose...
Resultater
Resultater
Førsteårs lærerstudenters forståelser og misforståelser av deskriptiv grammatikk.
Nygård, Mari; Brøseth, Heidi. 2023, Acta Didactica Norden (ADNO). NTNU
Vitenskapelig artikkel
First-year student teachers’ knowledge of L1 grammar.
Brøseth, Heidi; Nygård, Mari. 2023, L1-Educational Studies in Language and Literature. NTNU
Vitenskapelig artikkel
Using Socratic circles to stimulate students’ reasoning of grammatical structure.
Brøseth, Heidi; Nygård, Mari. 2023, Congram23:IV International Confrenecon Grammar Teaching. NTNU
Vitenskapelig foredrag
Conceptions and misconceptions about descriptive grammar among student teachers.
Nygård, Mari; Brøseth, Heidi. 2023, Congram23: IV International Conference on Teaching Grammar. NTNU
Vitenskapelig foredrag
Kunnskap om setningsledd og setningstypologi blant lærerstudenter.
Nygård, Mari; Brøseth, Heidi. 2022, 19. møte om norsk språk (MONS 19). NTNU
Vitenskapelig foredrag
1
-
5
av
105
|
Neste
|
Siste »
Tilknyttede prosjekter
Tilknyttede prosjekter
Prosjekt Innovativ lektorutdanning (PROSJEKTIL)
Heidi Brøseth + 18 deltakere
Det humanistiske fakultet ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Avsluttet prosjekt
KOSEN: Komparativ språkanalyse i engelsk og norsk: fleksibel utdanning og innovativ læring
Heidi Brøseth + 3 deltakere
Institutt for språk og litteratur ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Avsluttet prosjekt
The distribution and meaning of nominal forms in Norwegian; a cross-linguistic perspective
Thorstein Fretheim + 2 deltakere
University of Minnesota, Twin Cities Campus
Avsluttet prosjekt
1
-
3
av
3
Utmerkelser
Utmerkelser
2013 - Årets underviser ved det Humanistiske Fakultet
2013 - SINTEF-prisen for fremragende pedagogisk virke ved NTNU for studieåret 2012/2013