Cristin-prosjekt-ID: 2042670
Sist endret: 14. januar 2020, 10:55

Cristin-prosjekt-ID: 2042670
Sist endret: 14. januar 2020, 10:55
Prosjekt

Desentralisert kompetanseheving (DEKOMP) med Oslo kommune ; Hvordan kan skriving bidra til dybdelæring?

prosjektleder

Miriam Henriksen
ved HiØ VIDERE ved Høgskolen i Østfold

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • HiØ VIDERE ved Høgskolen i Østfold

Tidsramme

Avsluttet
Start: 29. januar 2020 Slutt: 30. mars 2020

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Desentralisert kompetanseheving (DEKOMP) med Oslo kommune ; Hvordan kan skriving bidra til dybdelæring?

Populærvitenskapelig sammendrag

Hvordan kan skriving bidra til dybdelæring? - sirkelmodell

Opplæring i fremmedspråk skal legge til rette for utvikling av elevenes skriveferdigheter. Elevene skal allerede i begynneropplæringen oppleve at de kan kommunisere skriftlig på fremmedspråket. Dette etterutdanningstilbudet presenterer et firedelt undervisningsforløp som gjennom modellering, varierte aktiviteter og læringssamtaler gir elevene støtte i prosessen med å utvikle seg som selvstendige skrivere. En slik helhetlig tilnærming legger godt til rette for dybdelæring. Elevene vil oppleve en tilpasset progresjon som går fra det å bygge opp et ordforråd og forstå språklige mønstre til å kunne bruke dette i nye sammenhenger.

Kurset går over tre samlinger.

prosjektdeltakere

prosjektleder

Miriam Henriksen

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved HiØ VIDERE ved Høgskolen i Østfold

Solena Diane Candice Pradayrol

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for engelsk og fremmedspråk i opplæringen, overordnet ved Høgskolen i Østfold

Berit Hope Blå

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for engelsk og fremmedspråk i opplæringen, overordnet ved Høgskolen i Østfold

Natali Segui Schimpke

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Nasjonalt senter for engelsk og fremmedspråk i opplæringen, overordnet ved Høgskolen i Østfold
1 - 4 av 4