Cristin-prosjekt-ID: 2494803
Sist endret: 18. januar 2023, 21:09

Cristin-prosjekt-ID: 2494803
Sist endret: 18. januar 2023, 21:09
Prosjekt

MediaFutures: Research Centre for Responsible Media Technology and Innovation

prosjektleder

Christoph Trattner
ved Institutt for informasjons- og medievitenskap ved Universitetet i Bergen

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Institutt for informasjons- og medievitenskap ved Universitetet i Bergen

Finansiering

  • Norges forskningsråd
    Prosjektkode: 309339

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Biblioteks- og informasjonsvitenskap • Medievitenskap og journalistikk • Annen informasjonsteknologi

Emneord

Språkvitenskap • Medievitenskap • Informasjonsteknologi • Informasjonsvitenskap

Tidsramme

Aktivt
Start: 1. oktober 2020 Slutt: 30. september 2028

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

MediaFutures: Research Centre for Responsible Media Technology and Innovation

Populærvitenskapelig sammendrag

The research centre MediaFutures’ main goal is to generate innovation and value creation for the Norwegian news media and media technology industry through long-term research on responsible media technologies. The center is the first research center in Norway to develop responsible media technology, and focuses on advanced new media technology for responsible and effective media user engagement, media content production & analysis, media content interaction and accessibility. MediaFutures also research new methods and metrics for precise audience understanding, for example AI technology to reveal fake news or filter bubbles. The centre brings together key players in the media industry and will contribute to further development of Norwegian media research and the Norwegian media industry as well as Norwegian society. 

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Christoph Trattner

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for informasjons- og medievitenskap ved Universitetet i Bergen

Huiling You

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Forskningsgruppen for språkteknologi ved Universitetet i Oslo

Frode Guribye

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for informasjons- og medievitenskap ved Universitetet i Bergen

Jonathan Geffen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for informasjons- og medievitenskap ved Universitetet i Bergen

Peter Daniel Andrews

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for informasjons- og medievitenskap ved Universitetet i Bergen
1 - 5 av 27 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Monitoring the infection rate: Explaining the meaning of metrics in pandemic news experiences.

Dahl, John Magnus Ragnhildson; Ytre-Arne, Brita. 2023, Journalism - Theory, Practice & Criticism. UIBVitenskapelig artikkel

Journalism Education for Datafied Society: Fostering Data (infrastructural) literacy.

Milojevic, Ana. 2022, Social Science Research Network (SSRN). UIBVitenskapelig artikkel

Datafication Media and Democracy: Audience Analytics and Metrics in the Norwegian Media Organizations.

Milojevic, Ana. 2022, Social Science Research Network (SSRN). UIBVitenskapelig artikkel

“Datafied image of publics: Editors, journalists, and data analysts’ different uses of metrics in a Nordic media system”.

Milojevic, Ana; Moe, Hallvard. 2022, Media and Publics Conference. UIBVitenskapelig foredrag

From audience clicks to time spent: Evolution of audience metrics in Norwegian newsrooms.

Milojevic, Ana. 2022, Histories of Digital Journalism 2022. UIBVitenskapelig foredrag
1 - 5 av 58 | Neste | Siste »