Cristin-prosjekt-ID: 2559751
Sist endret: 28. desember 2022, 21:35

Cristin-prosjekt-ID: 2559751
Sist endret: 28. desember 2022, 21:35
Prosjekt

Spesialpedagogisk utdanning og praksis. Profesjoner i endring (SUPPE)

prosjektleder

Maryann Jortveit
ved Universitetet i Agder

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Universitetet i Agder

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. desember 2014 Slutt: 28. desember 2018

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Spesialpedagogisk utdanning og praksis. Profesjoner i endring (SUPPE)

prosjektdeltakere

prosjektleder

Maryann Jortveit

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Universitetet i Agder

David Lansing Cameron

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Universitetet i Agder

Anne Dorthe Tveit

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Universitetet i Agder
1 - 3 av 3

Resultater Resultater

A comparative study of Norwegian and Swedish special educators’ beliefs and practices.

Jortveit, Maryann; Tveit, Anne Dorthe; Cameron, David Lansing; Lindqvist, Gunilla. 2019, European Journal of Special Needs Education. Uu, UIAVitenskapelig artikkel

A comparative study of special educator preparation in Norway and Sweden.

Cameron, David Lansing; Tveit, Anne Dorthe; Jortveit, Maryann; Lindqvist, Gunilla; Göransson, Katharina; Nilholm, Claes. 2018, British Journal of Special Education (BJSE). Uu, UIA, KAUVitenskapelig artikkel

A Comparative Investigation of Special Educator Preparation in Norway and Sweden.

Cameron, David Lansing; Tveit, Anne Dorthe; Jortveit, Maryann; Nilholm, Claes; Lindqvist, Gunilla. 2017, European Conference on Educational Research. UIAVitenskapelig foredrag

An examination of the educational experiences and current working conditions of graduates of special education training programs in Norway.

Cameron, David Lansing; Tveit, Anne Dorthe; Jortveit, Maryann. 2016, The European Conference on Educational Research. UIAVitenskapelig foredrag

Profesjon i endring. Spesialpedagogens plass i skole og annet samfunnsliv.

Tveit, Anne Dorthe; Cameron, David Lansing. 2016, Cappelen Damm Akademisk. UIAVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 5 av 8 | Neste | Siste »