Cristin-prosjekt-ID: 2564718
Sist endret: 27. januar 2023, 10:35

Cristin-prosjekt-ID: 2564718
Sist endret: 27. januar 2023, 10:35
Prosjekt

Multilektal kompetanse hos førskuleborn i nynorskområde

prosjektleder

Oda Steindal Romarheim
ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Høgskulen på Vestlandet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Språkvitenskapelige fag

Emneord

tidlig literacy • Norsk språk • Rollespill • Kodeveksling • Bidialektisme

Kategorier

Prosjektkategori

  • Doktorgradsprosjekt

Kontaktinformasjon

Sted
Oda Steindal Romarheim

Tidsramme

Aktivt
Start: 1. september 2021 Slutt: 31. august 2025

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Multilektal kompetanse hos førskuleborn i nynorskområde

Vitenskapelig sammendrag

Det overordna føremålet med doktorgradsprosjektet Multilektal kompetanse hos førskuleborn i nynorskområde er å få kunnskap om små born som skal ha nynorsk som opplæringsmål sin kompetanse i eit bokmålsnært talemål, slik han syner seg gjennom språkbruk i rolleleik. Forsking på språkbruk i rolleleik syner nemleg at born som bur utanfor austlandsområdet, vekslar mellom eiga, lokal dialekt og eit bokmålsnært talemål.

Å få kunnskap om små borns kompetanse i norske varietetar kan seie noko om den fleirdialektale konteksten til desse borna, og kompetansen borna syner i eit bokmålsnært talemål, vil truleg vere ein faktor for deira seinare utvikling av skriftspråklege ferdigheiter. At talemålet borna nyttar i rolleleikytringane, ligg tett opp til skriftspråket bokmål, tyder nemleg på at borna har eit godt erfaringsgrunnlag for å tileigne seg bokmål som skriftspråk når dei byrjar på skulen. Dette doktorgradsprosjektet skal undersøkje kva denne bokmålskompetansen faktisk består av.

prosjektdeltakere

prosjektleder

Oda Steindal Romarheim

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet
1 - 1 av 1