Cristin-prosjekt-ID: 2672498
Sist endret: 8. desember 2023, 10:33

Cristin-prosjekt-ID: 2672498
Sist endret: 8. desember 2023, 10:33
Prosjekt

Innføring i profesjonsretta og praksisrelevant FoU-arbeid gjennom Lesson Study

prosjektleder

Marit Kulild
ved Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag ved Høgskulen på Vestlandet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Høgskulen på Vestlandet

Finansiering

  • TotalbudsjettNOK 200.000
  • Høgskulen på Vestlandet
    Prosjektkode: 5500260

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Allmennpedagogikk

Emneord

Praksis i lærerutdanninga

Kategorier

Prosjektkategori

  • Pedagogisk utviklingsarbeid

Kontaktinformasjon

Sted
Marit Kulild

Tidsramme

Aktivt
Start: 1. august 2023 Slutt: 31. desember 2025

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Innføring i profesjonsretta og praksisrelevant FoU-arbeid gjennom Lesson Study

Populærvitenskapelig sammendrag

Bakgrunn  

Praksisplan GLU5 har mellom anna følgjande mål: 

  • «Ha kunnskap om konkrete forsknings- og utviklingsarbeid i praksisskulen» (Kunnskapar) 

  • «Kan gjennomføre profesjonsrettete, praksisrelevante, selvstendige og avgrensede forskningsprosjekt i tråd med forskningsetiske normer» (Ferdigheter) 

  • «Kan bidra aktivt i endringsprosesser og ta ansvar for samarbeid om faglig og pedagogisk nytenkning i skolen og involvere lokalt samfunns-, arbeids- og kulturliv i opplærigen.» (Generell kompetanse). (Høgskulen på Vestlandet, u.å.) 

Erfaring og drøfting mellom praksisskulen og HVL viser at i ein samanhengande 3 vekers praksis i ei elevgruppe gjer det vanskeleg å leggje til rette for at studenten kan oppnå desse måla.  

Med det som bakgrunn har faglærarar ved HVL i samarbeid med leiinga og praksislærarane ved Rubbestadneset skule utforma ein pilot der ein nyttar Lesson Study som metode for å leggje til rette for at studenten får erfaring med eit sjølvstendig og avgrensa forskingsprosjekt i tråd med forskingsetiske normer. 

I organiseringa er heilskap og samanheng mellom praksisfeltet, studentar og faglærarar ivareteke. Praksisperioden i 9. semester er 15 dagar. I piloten legg ein dette til grunn, men dei 15 dagane er organiserte slik at det skal vera rom for å gjennomføra ein Lesson Study-syklus med dei fire fasane; planlegging, gjennomføring, evaluering og deling. Organiseringa og den planlagde gjennomføringa ligg tett opp til det Fagleg råd for lærarutdanning 2025 tilrår: - å styrkje profesjonsrettinga og forskingsbaseringa i studentane sitt arbeid med oppgåver gjennom meir systematisk samarbeid mellom lærarutdanningsinstitusjonane og praksisfeltet (Fagleg råd for lærarutdanning 2025 (2022, s. 5 og s. 35).  

 

 

Vitenskapelig sammendrag

I dette pilotprosjektet ønskjer me å utforska ein måte å betra praksisopplæringa på, slik at ho oppfyller måla i praksisplanen. Praksis er ein sentral del av lærarutdanninga, og i overordna del punkt 3.5 av Kunnskapsløftet er profesjonsfellesskap og skuleutvikling løfta fram: 

Skolen skal vere ein profesjonsfagleg fellesskap der lærarar, leiarar og andre tilsette reflekterer over felles verdiar, og vurderer og vidareutviklar praksisen sin (Kunnskapsdepartementet, 2017). 

I dette prosjektet vil me prøva å oppnå dette ved at studentane samarbeider med praksislærarane frå LU-skulen Rubbestadneset og faglærarar frå HVL i å nytta Lesson Study som metode for å nå måla i emneplan for praksis.  

prosjektdeltakere

prosjektleder

Marit Kulild

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag ved Høgskulen på Vestlandet

Geir Holme

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Bømlo kommune

Katrine Borgenvik

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for kunstfag ved Høgskulen på Vestlandet

Tone Osestad Baugstø

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Bømlo kommune

Gry Anette Tuset

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet
1 - 5 av 7 | Neste | Siste »