Cristin-prosjekt-ID: 2673435
Sist endret: 10. desember 2023, 16:02

Cristin-prosjekt-ID: 2673435
Sist endret: 10. desember 2023, 16:02
Prosjekt

Musikk i barns ører

prosjektleder

Lisa Bonnár Stjernø
ved Stiftelsen Steinerhøyskolen

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Stiftelsen Steinerhøyskolen

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Musikkterapi • Musikkpedagogikk • Musikkvitenskap

Emneord

Faglærerutdanning i musikk • Musikkpedagogikk og kunstfagdidaktikk • Utviklingspsykologi og emosjoner • Musikk og helse • Musikk i barnehagen

HRCS-helsekategori

  • Mental helse

Kategorier

Prosjektkategori

  • Anvendt forskning
  • Pedagogisk utviklingsarbeid

Kontaktinformasjon

Telefon
90033677
Sted
Lisa Bonnár Stjernø

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. august 2015 Slutt: 1. august 2024

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Musikk i barns ører

Vitenskapelig sammendrag

Musikk i barns ører

Styrking av foreldrenes kommunikative musikalitet og dets innvirkning på omsorgskvaliteten.

The empowerment of first-time parents’ communicative musicality and its impact on the quality of parenting.

 

Det mest verdifulle ved å synge til barna er den ordløse nytelsen og innsikten de får om mamma og pappas kjærlighet (far til fire barn i Bonnár 2012)

 

Abstract

This project will report on an education program conducted with first-time parents in relationship to their everyday contexts with their children. The study aims to establish whether mothers and fathers found 4 education sessions on musical communication and singing beneficial for them and their babies as well as reporting how and what kind of “musical tools”, including lullabies and playsongs were used in their daily interaction with their children and why. A focus group of 14 first-time parents will be provided with examples of musical communication, including lullabies and playsongs and asked to communicate musically and sing them to their babies in daily everyday situations and at bedtime at least four times a week over a 1-year period. Data will contain in interviews, diaries and video recordings kept by the parents and will be used to evaluate the value of the education program and the value of musical communication and singing to and with children as a whole through the following inventories of quality: sensitive time and timing, playfulness, affect attunement, musical mindfulness and cultural narratives. One control group of 14 first-time parents who will not benefit from the education program, will also be included and a comparative analysis will be made.

 

 

Metode

Aksjonsforskning, fenomenologisk og kvalitativ metode

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Lisa Bonnár Stjernø

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Stiftelsen Steinerhøyskolen

Anne Kjeldsen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Oslo Nye Høyskole

Gry Stålsett

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Modum Bad
1 - 3 av 3