Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Cristin-prosjekt-ID:
2713075
Registrert av:
REK
Sist endret:
26. mai 2024, 12:59
Sist endret av:
REK
Historikk
Cristin-prosjekt-ID:
2713075
Registrert av:
REK
Sist endret:
26. mai 2024, 12:59
Sist endret av:
REK
Prosjekt
EST, del 2
prosjektleder
prosjektleder
Kari-Anne B. Næss
ved Universitetet i Oslo
prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet
prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet
Universitetet i Oslo
Godkjenninger
Godkjenninger
Regionale komitéer for medisinsk og helsefaglig forskningsetikk (REK) - 745627
Kategorier
Kategorier
Helseprosjekttype
Annet studium
Tidsramme
Tidsramme
Aktivt
Start:
19. mars 2024
Slutt:
31. desember 2025
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk, bokmål
Tittel
EST, del 2
Populærvitenskapelig sammendrag
Stamming er den tredje hyppigste formen for utviklingsmessige forstyrrelse som påvirker 1 av 10 barn i førskolealder. Stamming kan ha en en stor negativ effekt på individuelle kommunikasjonsferdigheter. De fleste barn vil oppleve naturlig bedring (recovery) fra stammingen, mens 35% av barn som stammer tidlig fortsetter med å utvikle vedvarende stamming for resten av livet. Foreløpig kan man ikke predikere hvem som vil oppleve naturlig bedring og hvem som vil fortsette å stamme. Studier viser imildertid en forhøyet skåre på symptomer på angst hos skolebarn og voksne som stammer. Det er liten kunnskap om sammenhengen mellom symptomer på angst og stamming hos barnehagebarn og denne studien er ment å undersøke dette kunnskapsgapet.
Vis
fullstendig beskrivelse
Metode
Kvantitative analysemetoder
prosjektdeltakere
prosjektdeltakere
prosjektleder
Kari-Anne B. Næss
Prosjektleder
ved Universitetet i Oslo
Hilde Christine Hofslundsengen
Prosjektdeltaker
ved Høgskulen på Vestlandet
Elaina Kefalianos
Prosjektdeltaker
ved University of Melbourne
Melanie Kirmess
Prosjektdeltaker
ved Universitetet i Oslo
Åse Sjøstrand
Prosjektdeltaker
ved Universitetet i Oslo
1
-
5
av
7
|
Neste
|
Siste »