Sammendrag
Det er et mål at undervisningen i lærerutdanning skal være forskningsbasert.
Dette skal blant annet innebære at studentene selv skal drive med forskning.
Studentene på mastermodulen "Tilpassa opplæring i skolefag" med fordypning i
norsk eller matematikk, skal utføre et feltarbeid eller et utviklingsarbeid i
skolen; sin egen klasse/egne elever, på en skole, i en annen lærers klasse,
....
Denne aktiviteten vil være et bidrag til å styrke sammenhengen mellom teori og
praksisfeltet i utdanninga.
Målet med forskningen er å fremme, dokumentere og synliggjøre tilpassa
opplæring i skolen, eller evt. å avdekke hvordan opplæring ikke er tilpassa.
Prosjektlederne sammenfatter resultater og funn fra de enkelte delprosjektene.
Vis fullstendig beskrivelse
Vitenskapelig sammendrag
Det er et mål at undervisningen i lærerutdanning skal være forskningsbasert.
Dette skal blant annet innebære at studentene selv skal drive med forskning.
Studentene på mastermodulen "Tilpassa opplæring i skolefag" med fordypning i
norsk eller matematikk, skal utføre et feltarbeid eller et utviklingsarbeid i
skolen; sin egen klasse/egne elever, på en skole, i en annen lærers klasse,
....
Denne aktiviteten vil være et bidrag til å styrke sammenhengen mellom teori og
praksisfeltet i utdanninga.
Målet med forskningen er å fremme, dokumentere og synliggjøre tilpassa
opplæring i skolen, eller evt. å avdekke hvordan opplæring ikke er tilpassa.
Prosjektlederne sammenfatter resultater og funn fra de enkelte delprosjektene.
Vis fullstendig beskrivelse