Cristin-prosjekt-ID: 404932
Sist endret: 17. juli 2006, 00:00

Cristin-prosjekt-ID: 404932
Sist endret: 17. juli 2006, 00:00
Prosjekt

Studentaktiv undervisning i fysikk

prosjektleder

Per Erik Skogh Nilsen
ved Institutt for ingeniørfag ved Høgskolen i Østfold

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Fakultet for informasjonsteknologi, ingeniørfag og økonomi ved Høgskolen i Østfold

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Fagdidaktikk

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. august 2004 Slutt: 15. november 2006

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Studentaktiv undervisning i fysikk

Sammendrag

Utvikle og iverksette "peer instruction" som undervisningsmetode i fysikk Dette innbærer her konstruksjon og bruk av spesielle begrepstester Med begrepstester menes korte oppgaver som studentene jobber med i samarbeid med hverandre. Ideen er dels at de gjennom dette trener hverandre i aktiv tenkning om fysikk, dels at læreren får en kontinuerlig oppdatering av hvordan ting oppfattes og dels som et varierende element i undervisningen.

Vitenskapelig sammendrag

Utvikle og iverksette "peer instruction" som undervisningsmetode i fysikk Dette innbærer her konstruksjon og bruk av spesielle begrepstester Med begrepstester menes korte oppgaver som studentene jobber med i samarbeid med hverandre. Ideen er dels at de gjennom dette trener hverandre i aktiv tenkning om fysikk, dels at læreren får en kontinuerlig oppdatering av hvordan ting oppfattes og dels som et varierende element i undervisningen.

Tittel

Peer Instruction and Concept Tests in Physics Education

Sammendrag

Develop and initiate the use of concept tests and peer instruction in physics education at Østfold University College.

Vitenskapelig sammendrag

Develop and initiate the use of concept tests and peer instruction in physics education at Østfold University College.

prosjektdeltakere

prosjektleder

Per Erik Skogh Nilsen

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for ingeniørfag ved Høgskolen i Østfold
1 - 1 av 1