Cristin-prosjekt-ID: 404933
Sist endret: 17. juli 2006, 00:00

Cristin-prosjekt-ID: 404933
Sist endret: 17. juli 2006, 00:00
Prosjekt

Oversettelse og bruk av de diagnostiske testen "Force Concept Inventory" 1992 og 1995

prosjektleder

Per Erik Skogh Nilsen
ved Institutt for ingeniørfag ved Høgskolen i Østfold

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Fakultet for informasjonsteknologi, ingeniørfag og økonomi ved Høgskolen i Østfold

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Matematikk og naturvitenskap

Emneord

Test

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. august 2004 Slutt: 15. november 2006

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Oversettelse og bruk av de diagnostiske testen "Force Concept Inventory" 1992 og 1995

Sammendrag

"Force Concept Inventory" er en anekjent og velbrukt diagnostisk test fra USA. Den er i to utgaver (1992 og 1995) og består av flervalgsoppgaver som fokuserer på ulike sider av kraftbegrepet i fysikk. Prosjektet skal oversette disse til norsk, benytte dem og analysere bruken av dem mht. studentevaluering, fagevaluering, lærerevaluering og metodeevaluering.

Vitenskapelig sammendrag

"Force Concept Inventory" er en anekjent og velbrukt diagnostisk test fra USA. Den er i to utgaver (1992 og 1995) og består av flervalgsoppgaver som fokuserer på ulike sider av kraftbegrepet i fysikk. Prosjektet skal oversette disse til norsk, benytte dem og analysere bruken av dem mht. studentevaluering, fagevaluering, lærerevaluering og metodeevaluering.

Tittel

Translation and application of th Force Concept Inventory (1992 and 1995) Analyses of their applicabilty and their use in student modeling.

Sammendrag

Force Concept Inventory in both editions (1992 and 1995) are frequently used in introductory physics (high school, college and university) as diagnostic tests primarily of the effectiveness of instruction. This project will translate these into Norwegian, apply them and analyze their applicability for evaluating students, curricular content, instructors and instructive methodology

Vitenskapelig sammendrag

Force Concept Inventory in both editions (1992 and 1995) are frequently used in introductory physics (high school, college and university) as diagnostic tests primarily of the effectiveness of instruction. This project will translate these into Norwegian, apply them and analyze their applicability for evaluating students, curricular content, instructors and instructive methodology

prosjektdeltakere

prosjektleder

Per Erik Skogh Nilsen

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for ingeniørfag ved Høgskolen i Østfold
1 - 1 av 1