Cristin-prosjekt-ID: 405261
Sist endret: 6. januar 2015, 13:13

Cristin-prosjekt-ID: 405261
Sist endret: 6. januar 2015, 13:13
Prosjekt

Pedagogisk Bruk Av IKT i Naturfagsundervisningen i Trondheimsskolene (ungdomstrinn) (PAINT)

prosjektleder

Jardar Karel Cyvin
ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Bioteknologi

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. august 2001 Slutt: 31. desember 2008

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Pedagogisk Bruk Av IKT i Naturfagsundervisningen i Trondheimsskolene (ungdomstrinn) (PAINT)

Sammendrag

HOVEDPROBLEMSTILLINGE · Del I. Hvordan brukes informasjonsteknologien i forbindelse med naturfagundervisningen i 9.klasse i Trondheim kommune · Del II. Hvordan kan man med bakgrunn i resultatene fra kartleggingen av IKT-bruken i naturfagundervisningen for 9.klassinger i Trondheim kommune, foreslå endringer i profesjonsutdannelse for lærere i forhold til bruken av IKT og forståelsen av læring i sammenheng med informasjonsteknologi?

Vitenskapelig sammendrag

HOVEDPROBLEMSTILLINGE · Del I. Hvordan brukes informasjonsteknologien i forbindelse med naturfagundervisningen i 9.klasse i Trondheim kommune · Del II. Hvordan kan man med bakgrunn i resultatene fra kartleggingen av IKT-bruken i naturfagundervisningen for 9.klassinger i Trondheim kommune, foreslå endringer i profesjonsutdannelse for lærere i forhold til bruken av IKT og forståelsen av læring i sammenheng med informasjonsteknologi?

prosjektdeltakere

prosjektleder

Jardar Karel Cyvin

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

George Sundt

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Anne Carine Bonnevie Lund

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 3 av 3

Resultater Resultater

LEGOroboter som verktøy til å øke motivasjon for læring i naturfag i grunnskolen.

Sundt, George. 2006, NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Bruk av IKT i naturfagene. Hemmer eller fremmer dette naturfaglig forståelse.

Cyvin, Jardar; Lund, Anne Bonnevie; Sundt, George. 2006, NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Er det behov for utvikling av nye og endrete arbeidsmåter i natur- og miljøfagsundervisninga på ungdomstrinnet?

Cyvin, Jardar; Lund, Anne Bonnevie; Sundt, George. 2004, Høgskulen på Vestlandet. NTNUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Hemmer eller fremmer IKT naturvitenskapelig tenkning?

Lund, Anne Bonnevie; Cyvin, Jardar; Sundt, George. 2004, Nordisk lærerutdanningskonferanse. NTNUVitenskapelig foredrag

Er det behov for utvikling av nye og endrete arbeidsmåter i natur- og miljøfagsundervisninga på ungdomstrinnet?

Cyvin, Jardar; Lund, Anne Bonnevie; Sundt, George. 2002, Nordisk lærerutdanningskongress. NTNUVitenskapelig foredrag
1 - 5 av 7 | Neste | Siste »