Cristin-prosjekt-ID: 405512
Sist endret: 7. januar 2008, 00:00

Cristin-prosjekt-ID: 405512
Sist endret: 7. januar 2008, 00:00
Prosjekt

Opparbeide professor kompetanse innen ¿learning design¿ med vekt på visuell kommunikasjon og konvergens av media

prosjektleder

John Birger Stav
ved Institutt for fysikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Informasjons- og kommunikasjonsvitenskap

Emneord

Multimedia • Blandet læring

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. juli 2005 Slutt: 30. juni 2007

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Opparbeide professor kompetanse innen ¿learning design¿ med vekt på visuell kommunikasjon og konvergens av media

Sammendrag

I morgendagens kommunikasjonssamfunn vil standardisering og konvergens av ulike typer media i forhold til leveranse av kompetansehevende tiltak over ulike typer plattformer bli mer og mer viktig. ¿Learning design¿ er et relativt nytt begrep som griper tak i behovet for å standardisere (og sertifisere) både læringsprosessene og selve læringsmaterialet på en slik måte at de er plattformuavhengige. Dette resulterer i at de kan lettere anvendes i ulike typer formidlingsløsninger, og i forskjellige typer undervisningskontekster. Prosjektet tar sikte på å opparbeide professor kompetanse innen ¿Llearning design¿, med vekt på å benytte visuell kommunikasjon i læringsmiljøer som anvender ¿blended learning methodologeis¿.

Vitenskapelig sammendrag

I morgendagens kommunikasjonssamfunn vil standardisering og konvergens av ulike typer media i forhold til leveranse av kompetansehevende tiltak over ulike typer plattformer bli mer og mer viktig. ¿Learning design¿ er et relativt nytt begrep som griper tak i behovet for å standardisere (og sertifisere) både læringsprosessene og selve læringsmaterialet på en slik måte at de er plattformuavhengige. Dette resulterer i at de kan lettere anvendes i ulike typer formidlingsløsninger, og i forskjellige typer undervisningskontekster. Prosjektet tar sikte på å opparbeide professor kompetanse innen ¿Llearning design¿, med vekt på å benytte visuell kommunikasjon i læringsmiljøer som anvender ¿blended learning methodologeis¿.

Tittel

Achieve a professor degree within Ubiquitous Blended Learning Technologies

prosjektdeltakere

prosjektleder

John Birger Stav

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for fysikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 1 av 1