Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Cristin-prosjekt-ID:
405512
Sist endret:
7. januar 2008, 00:00
Historikk
Cristin-prosjekt-ID:
405512
Sist endret:
7. januar 2008, 00:00
Prosjekt
Opparbeide professor kompetanse innen ¿learning design¿ med vekt på visuell kommunikasjon og konvergens av media
prosjektleder
prosjektleder
John Birger Stav
ved Institutt for fysikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet
prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Klassifisering
Klassifisering
Vitenskapsdisipliner
Informasjons- og kommunikasjonsvitenskap
Emneord
Multimedia • Blandet læring
Tidsramme
Tidsramme
Avsluttet
Start:
1. juli 2005
Slutt:
30. juni 2007
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk
Engelsk
Tittel
Opparbeide professor kompetanse innen ¿learning design¿ med vekt på visuell kommunikasjon og konvergens av media
Sammendrag
I morgendagens kommunikasjonssamfunn vil standardisering og konvergens av ulike typer media i forhold til leveranse av kompetansehevende tiltak over ulike typer plattformer bli mer og mer viktig. ¿Learning design¿ er et relativt nytt begrep som griper tak i behovet for å standardisere (og sertifisere) både læringsprosessene og selve læringsmaterialet på en slik måte at de er plattformuavhengige. Dette resulterer i at de kan lettere anvendes i ulike typer formidlingsløsninger, og i forskjellige typer undervisningskontekster. Prosjektet tar sikte på å opparbeide professor kompetanse innen ¿Llearning design¿, med vekt på å benytte visuell kommunikasjon i læringsmiljøer som anvender ¿blended learning methodologeis¿.
Vis
fullstendig beskrivelse
Vitenskapelig sammendrag
I morgendagens kommunikasjonssamfunn vil standardisering og konvergens av ulike typer media i forhold til leveranse av kompetansehevende tiltak over ulike typer plattformer bli mer og mer viktig. ¿Learning design¿ er et relativt nytt begrep som griper tak i behovet for å standardisere (og sertifisere) både læringsprosessene og selve læringsmaterialet på en slik måte at de er plattformuavhengige. Dette resulterer i at de kan lettere anvendes i ulike typer formidlingsløsninger, og i forskjellige typer undervisningskontekster. Prosjektet tar sikte på å opparbeide professor kompetanse innen ¿Llearning design¿, med vekt på å benytte visuell kommunikasjon i læringsmiljøer som anvender ¿blended learning methodologeis¿.
Vis
fullstendig beskrivelse
Tittel
Achieve a professor degree within Ubiquitous Blended Learning Technologies
prosjektdeltakere
prosjektdeltakere
prosjektleder
John Birger Stav
Prosjektleder
ved Institutt for fysikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1
-
1
av
1