Cristin-prosjekt-ID: 405548
Sist endret: 23. april 2009, 00:00

Cristin-prosjekt-ID: 405548
Sist endret: 23. april 2009, 00:00
Prosjekt

Verdiendringer i offentlig sektor sett fra aktørperspektiv med empiri fra skolesektoren

prosjektleder

Irene Lorentzen Hepsø
ved NTNU Handelshøyskolen ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • NTNU Handelshøyskolen ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Offentlig og privat administrasjon

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. juni 2007 Slutt: 20. desember 2009

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Verdiendringer i offentlig sektor sett fra aktørperspektiv med empiri fra skolesektoren

Sammendrag

Dybdeintervju med rektorer og lærere fra skoler i Trondheim danner her grunnlag for et aktørperspektiv på den pågående diskusjonen om byråkrativerdiene står for fall i offentlig sektor, eller om de revitaliseres for å håndtere en stadig økende kompleksitet. Formålet med prosjektet er å bidra inn i en omfattende akademisk diskusjon med et nytt perspektiv, samt å få innblikk i praktikernes opplevelse av de pågående verdiendringene.

Vitenskapelig sammendrag

Dybdeintervju med rektorer og lærere fra skoler i Trondheim danner her grunnlag for et aktørperspektiv på den pågående diskusjonen om byråkrativerdiene står for fall i offentlig sektor, eller om de revitaliseres for å håndtere en stadig økende kompleksitet. Formålet med prosjektet er å bidra inn i en omfattende akademisk diskusjon med et nytt perspektiv, samt å få innblikk i praktikernes opplevelse av de pågående verdiendringene.

prosjektdeltakere

prosjektleder

Irene Lorentzen Hepsø

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved NTNU Handelshøyskolen ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 1 av 1