Sammendrag
Pedagogisk utviklingsarbeide med en spesiell fokus mot å utforme, utprøve og
etterprøve nye læringstjenester hvor læreren i et digitalt klasserom lettere
kan utnytte og integrerte høykvalitets visuelle presentasjoner (multimedia,
lyd, bilde, video, etc.) i sin formidling. Tjenesteilbudet skal overfor
studentene fungere på kvalitativt andre måter enn dagens applikasjoner
tillater. Den pedagogiske metodeutviklinen skal tilpasses undervisningen i
fysikk ved AFT, slik at den bidrar til å øke gjennomføringen ved
ingeniørutdanningen.
Pedagogisk vil det være ønskelig å utprøve nye typer læringstjenester som
anvender nye lærings aktiviteter som lettere kan tilpasses både
enkeltstudenter og gruppers individuelle behov og interesser. Dette kan for
eksempel gjøres ved at studentene i sann tid via sin bærbare PC eller mobile
håndholdte enheter, kan arbeide opp mot de samme tjenestene som læreren. Det
kan også inkludere å utforme og utprøve en ny type digital fysikklab hvor hele
labundervisningen gjøres av ei gruppe studenter som bruker en stor flatskjerm
som arbeidsredskap.
Vis fullstendig beskrivelse
Vitenskapelig sammendrag
Pedagogisk utviklingsarbeide med en spesiell fokus mot å utforme, utprøve og
etterprøve nye læringstjenester hvor læreren i et digitalt klasserom lettere
kan utnytte og integrerte høykvalitets visuelle presentasjoner (multimedia,
lyd, bilde, video, etc.) i sin formidling. Tjenesteilbudet skal overfor
studentene fungere på kvalitativt andre måter enn dagens applikasjoner
tillater. Den pedagogiske metodeutviklinen skal tilpasses undervisningen i
fysikk ved AFT, slik at den bidrar til å øke gjennomføringen ved
ingeniørutdanningen.
Pedagogisk vil det være ønskelig å utprøve nye typer læringstjenester som
anvender nye lærings aktiviteter som lettere kan tilpasses både
enkeltstudenter og gruppers individuelle behov og interesser. Dette kan for
eksempel gjøres ved at studentene i sann tid via sin bærbare PC eller mobile
håndholdte enheter, kan arbeide opp mot de samme tjenestene som læreren. Det
kan også inkludere å utforme og utprøve en ny type digital fysikklab hvor hele
labundervisningen gjøres av ei gruppe studenter som bruker en stor flatskjerm
som arbeidsredskap.
Vis fullstendig beskrivelse