Cristin-prosjekt-ID: 405741
Sist endret: 11. juli 2014, 09:44

Cristin-prosjekt-ID: 405741
Sist endret: 11. juli 2014, 09:44
Prosjekt

Nettbasert Læring i Rogaland, NettLæR

prosjektleder

Jan Frick
ved Handelshøgskolen UiS ved Universitetet i Stavanger

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Handelshøgskolen UiS ved Universitetet i Stavanger
  • Norsk hotellhøgskole ved Universitetet i Stavanger

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Informasjons- og kommunikasjonsteknologi

Emneord

E-læring • Datainnsamling • Ledelse • Modellering • Internett • Elæring • Læring • Programvareutvikling

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. april 1999 Slutt: 31. desember 2002

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Nettbasert Læring i Rogaland, NettLæR

Sammendrag

NettLæR arbeider med å oppnå bedre forståpelse for hvordan en skal oppnå høy læringseffekt ved opplæring via internett. Det gjøres via arbeid med infrastruktur, via arbeid med innhold og lærer, og via anayser om kursdeltaker. Det er utviklet et it ve ktøy, Coursekeeper, som delvis er spesifisert i prosjektet. Det er utviket en rekke kurs som gjennomføres med datainnsamling og uttesting av ulike relasjoner ang. læring. Pr 2001 er ca 3000 på registrerte kurs knyttet til prosjektet. Innsamlede data blir analysert, og en modellerer med sikte på å komme frem med retningslinjer for hvordan elæring under ulike forhold bør gjøres for å ha høy lære effekt.

Vitenskapelig sammendrag

NettLæR arbeider med å oppnå bedre forståpelse for hvordan en skal oppnå høy læringseffekt ved opplæring via internett. Det gjøres via arbeid med infrastruktur, via arbeid med innhold og lærer, og via anayser om kursdeltaker. Det er utviklet et it ve ktøy, Coursekeeper, som delvis er spesifisert i prosjektet. Det er utviket en rekke kurs som gjennomføres med datainnsamling og uttesting av ulike relasjoner ang. læring. Pr 2001 er ca 3000 på registrerte kurs knyttet til prosjektet. Innsamlede data blir analysert, og en modellerer med sikte på å komme frem med retningslinjer for hvordan elæring under ulike forhold bør gjøres for å ha høy lære effekt.

Tittel

Net Based Learning in Rogaland, NetLearn/ NettLaeR

Sammendrag

NettLæR shall generate a better understanding of how to organise and run courses on the internet with a best possible learning efficiency. It is done by working with infrastructure, with content and teacher, and with the learners situation. A tool named Coursekeeper is partly specified in the project. A number of courses on various levels and subjects have been developed and are running with data sampling and analysis of relations regarding learning. Pr 2001 are ca 3000 learners doing courses connected to the project. Gathered data is analysed and modelling is done to achieve a higher understanding and guidelines on how to organize and run elearning courses with a high learning efficiency in different situations.

Vitenskapelig sammendrag

NettLæR shall generate a better understanding of how to organise and run courses on the internet with a best possible learning efficiency. It is done by working with infrastructure, with content and teacher, and with the learners situation. A tool named Coursekeeper is partly specified in the project. A number of courses on various levels and subjects have been developed and are running with data sampling and analysis of relations regarding learning. Pr 2001 are ca 3000 learners doing courses connected to the project. Gathered data is analysed and modelling is done to achieve a higher understanding and guidelines on how to organize and run elearning courses with a high learning efficiency in different situations.

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Jan Frick

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Handelshøgskolen UiS ved Universitetet i Stavanger

Brita Gjerstad

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Handelshøgskolen UiS ved Universitetet i Stavanger

Amund Junge

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker

Eric Christian Brun

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Handelshøgskolen UiS ved Universitetet i Stavanger

Christian Quale

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
1 - 5 av 16 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Digital Video Clips as main part of a learning process in a learning community.

Frick, Jan. 2005, IADIS Press. UISVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Digital Video Clips as main part of a learning process in a learning community.

Frick, Jan. 2005, Web Baased Communities 2005. UISVitenskapelig foredrag

Effective Online Learning ? to make learning models work.

Frick, Jan. 2004, UISVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 5 av 26 | Neste | Siste »