Cristin-prosjekt-ID: 408818
Sist endret: 1. februar 2018, 14:56

Cristin-prosjekt-ID: 408818
Sist endret: 1. februar 2018, 14:56
Prosjekt

Searching for Qualities

prosjektleder

Leif Hernes
ved Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet

Finansiering

  • TotalbudsjettNOK 24.000.000
  • Egen institusjon
    Prosjektkode: 12 000 000
  • Norges forskningsråd
    Prosjektkode: 12 000 000

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Samfunnsvitenskap • Musikkpedagogikk • Nyere tids kunsthistorie • Pedagogiske fag • Humaniora • Skulptur

Emneord

Barn i barnehage/førskole • Barnehagekvalitet • Barn og rom • Barns egen kultur • Barnehagepedagogikk • Barn og kunst • Barndom

Kategorier

Prosjektkategori

  • Anvendt forskning

Kontaktinformasjon

Sted
Oslo Metropolitan University

Tidsramme

Avsluttet
Start: 29. januar 2013 Slutt: 1. februar 2018

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Searching for Qualities

Vitenskapelig sammendrag

Research focus

Searching for quality _ Blikk for Barn

The project will focus whether changes in group compositions from traditional small group organization towards more flexible groups, will affect the quality of daily life for children under the age of 3 in ECEC. Focus will be given to different aspects of quality, especially caregivers' interactions with the children children's opportunities for participation aesthetic learning

Metode

Method
To be able to identify and analyze the complexity of daily life for small children in different day care settings, it seems necessary to approach the field from different angles and positions, combining methods of investigation. The design will be in line with what Denzin and Lincoln (2008) describe as "crystal-method" indicating that multiple methodological approaches to a problem can contribute to enhanced and nuanced knowledge. This project will combine quantitative and qualitative approaches to the field in order to give a nuanced picture of everyday life for the very young children in day care.At group level two international scales which are promising in measuring general process quality and interactions between caregivers and children, has been chosen as indicators of process quality. At the individual level, participants' experiences of meaningfulness and pleasure, is seen in relation to contextual matters, relations between people and the individual child's expressions of well-being and belonging

prosjektdeltakere

prosjektleder

Leif Hernes

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet

Ellen Os

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet

Anne Trine Kjørholt

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved NTNU Samfunnsforskning AS

Nina Winger

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet

Brit Johanne Eide

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet
1 - 5 av 11 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Kunst og forskning hånd i hånd. I stadig utvikling.

Gulpinar, Tona; Fehr, Anneke Von Der. 2018, OSLOMET, UIOIntervju

Be Extended- i møte med Notodden.

Gulpinar, Tona; Fehr, Anneke Von Der. 2018, Kunstutstilling. OSLOMET, UIOKunstutstilling

Profesjonskrav og profesjonsinnhold – om kunstens bidrag til barnehagelærerutdanningens innhold og barnehagens hverdag.

Hernes, Leif; Gulpinar, Tona. 2018, Universitetsforlaget. OSLOMETVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

De yngste barnas vegfaring i et værlandskap.

Myrstad, Anne. 2017, Forskergruppeseminar. UITVitenskapelig foredrag

How can Aesthetic Meetings create deeper cultural understanding af aesthetic learning?

Hernes, Leif; Gulpinar, Tona. 2017, Journal of Early Childhood Studies. OSLOMETVitenskapelig artikkel
1 - 5 av 207 | Neste | Siste »