Cristin-prosjekt-ID: 453491
Sist endret: 9. august 2022, 22:20

Cristin-prosjekt-ID: 453491
Sist endret: 9. august 2022, 22:20
Prosjekt

Local school governance through cooperation and dialogue

prosjektleder

Øyvind Henriksen
ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier ved OsloMet - storbyuniversitetet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Allmennpedagogikk • Statsvitenskap og organisasjonsteori • Offentlig og privat administrasjon

Emneord

Organisasjonslæring • Aksjonsforskning • Ledelse, organisering og styring i utdanningssektor • Soft governance

Kategorier

Prosjektkategori

  • Doktorgradsprosjekt

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. september 2013 Slutt: 30. juni 2023

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Local school governance through cooperation and dialogue

Vitenskapelig sammendrag

Main question: How can dialogue between different organisational levels increase the participants’ understanding on how to change and improve practice?

Three subquestions as a starting point for three articles:

1. How does a superintendent balance between trust and control in dealing with school development through DM with school leaders?

2. How does sensemaking play out in DM between a superintendent and school leadership teams?

3. How can a critical friend enhance educational leaders’ understandings on how to change and improve practice?

Metode

Qualitative method. with the approach of action research. The data collection consists of recordings of semi-structured interviews, recordings of meetings, recordings of critical friend dialogues, reflection notes, and local documents concerning the meetings.

 

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Øyvind Henriksen

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet

Jan Merok Paulsen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Seniorsenteret ved OsloMet - storbyuniversitetet
Aktiv cristin-person

Marit Aas

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet
1 - 3 av 3

Resultater Resultater

Balancing trust and control through dialogue meetings in Norwegian school district governance .

Henriksen, Øyvind H.; Paulsen, Jan Merok. 2021, Educational Research for Policy and Practice. OSLOMETVitenskapelig artikkel

Enhancing system thinking - a superintendent and three principals reflecting with a critical friend.

Henriksen, Øyvind H.; Aas, Marit. 2020, Educational Action Research. OSLOMETVitenskapelig artikkel

Enduring Tensions between External Control and Professional Trust in the Nordic Governance Chains.

Henriksen, Øyvind H.; Paulsen, Jan Merok. 2018, ECER 2018. OSLOMETVitenskapelig foredrag

Making Sense Across Levels in Local School Governance: Dialogue Meetings between a Superintendent and Subordinated School Leaders.

Henriksen, Øyvind H.. 2018, Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE). OSLOMETVitenskapelig artikkel

Cooperation between a superintendent and school leaders - reflections on practice.

Henriksen, Øyvind H.. 2017, NERA 2017. OSLOMETVitenskapelig foredrag
1 - 5 av 10 | Neste | Siste »