Cristin-prosjekt-ID: 507991
Sist endret: 27. august 2019, 22:11

Cristin-prosjekt-ID: 507991
Sist endret: 27. august 2019, 22:11
Prosjekt

Workshop Learning: design and technology competence in 3D printing

prosjektleder

Kristin Andreassen
ved Institutt for produktdesign ved OsloMet - storbyuniversitetet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • OsloMet - storbyuniversitetet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Industri- og produktdesign • Materialteknologi • Teknologi • Plast- og komposittmaterialer • Humaniora

Emneord

3D Printing • Yrkesfaglig veiledning • Kunstnerisk utviklingsarbeid

Kategorier

Prosjektkategori

  • Anvendt forskning
  • Doktorgradsprosjekt

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. januar 2016 Slutt: 1. januar 2020

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Workshop Learning: design and technology competence in 3D printing

Vitenskapelig sammendrag

The aim of the project is to expand understanding of how learning occurs and how users gain experience in new 3D prototyping- and production techniques applied in materials such as clay based materials, polypropylen and cement composites. Digital production techniques are integrated into the labor market increasingly. There is a continuous development of 3D printers (Rapid Prototyping) to prototypes and products. However, there is little research on how learning occurs through workshop practice (Mjelde, 2008) in clay based materials, polypropylen and cement composites in relation to creative and artistic production techniques in 3D printing. The project will collaborate with partners internationally. Through developing existing expertise with recently invested 3D printers this competence can contribute to students who eventually can become leaders in the future ceramic production techniques.The project will connect research in product design and research in vocational teaching  by focusing on workshop learning in practice in different professional contexts. This will provide insight into how action research, participatory design and case studies can be used as a strategy to develop professional knowledge and experience in research-based development and change processes (Berg, 2014; Brevik, 2014).

References:

Berg, A. (2014). Artistic research in public space: participation in material-based art (Vol. 33/2014). Helsinki: Aalto University.

Brevik, B. (2014). LEGO & læring : en kvalitativ studie av elektrofaglæreres bruk av LEGO mindstorms som læringsverktøy i norsk videregående skole. (nr. 195), Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo, Oslo.  

Mjelde, L. (2008). Magical properties of workshop learning (Vol. 39, pp. 573-574). Oxford, UK.

prosjektdeltakere

prosjektleder
Aktiv cristin-person

Kristin Andreassen

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for produktdesign ved OsloMet - storbyuniversitetet
Aktiv cristin-person

Arild Skarsfjord Berg

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for produktdesign ved OsloMet - storbyuniversitetet

Nenad Pavel

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for produktdesign ved OsloMet - storbyuniversitetet

Kyrre Andersen

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for produktdesign ved OsloMet - storbyuniversitetet

Jon Samseth

  • Tilknyttet:
    Prosjektdeltaker
    ved Institutt for produktdesign ved OsloMet - storbyuniversitetet
1 - 5 av 8 | Neste | Siste »

Resultater Resultater

Parametric Design Thinking about Digital and Material Surface Patterns.

Lyche, Wenche; Berg, Arild; Andreassen, Kristin. 2018, The Design Society. OSLOMETVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Participation in hybrid sketching.

Berg, Arild. 2018, FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk. OSLOMETVitenskapelig artikkel

Striper - sett i lys av Schillers ideer om menneskets grunndrifter i form.

Disen, Karen; Berg, Arild. 2018, FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk. KHIO, OSLOMETVitenskapelig artikkel

How Designers Learn.

Pavel, Nenad. 2017, Proceedings of E&PDE 2017 - International Conference on Engineering and Product Design Education. Building Community: Design Education for a Sustainable Future . OSLOMETVitenskapelig foredrag

Presentasjon ved internasjonalt workshop i Tallinn, Estland.

Andreassen, Kristin. 2017, 3D clay printing workshop. OSLOMETFaglig foredrag
1 - 5 av 21 | Neste | Siste »