Hensikt
Videreutvikle samarbeid og bidra til en systematisk kunnskapsutvikling mellom utdannings, - og praksisinstitusjonen ved å se hvordan simulering på definerte case kan forberede studenter og praksisveiledere til felles oppgaver og øke pasientsikkerheten.
Mål
Utvikle en modell for simulering til bruk som praksisforberedelser for 1.års bachelorstudenter i sykepleie. Modellen kan videreutvikles og spres til andre profesjonsutdanninger, og gi mulighet for tverrprofesjonell «samtrening».
Problemstilling
Hvordan kan simulering fungere som brobygger mellom utdanning og praksisfeltet sykehjem
1. Kartlegge felles fokustema på bakgrunn av læringsmål for praksis i 1. år og hvordan disse læringsmålene møtes i praksis.
2. Kartlegge hvordan lærere, praksisveiledere og studenter kan samhandle og dele kunnskap og erfaring gjennom simulering.
3. Bruke data som hentes inn til å utforme en modell for praksisforberedelser og praksisgjennomføring der samtrening gjennom simulering er fokus